۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۵
کد خبر: 83134936
T T
۰ نفر
نسخه نويسي الكترونيكي در خراسان شمالي آغاز مي شود

بجنورد- ايرنا- مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: طرح نسخه نويسي الكترونيكي از اسفند امسال به صورت پايلوت در شهرستان اسفراين آغاز مي شود.

به گزارش ايرنا دكتر محسن رعنايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با اجراي اين طرح دفترچه هاي كاغذي حذف شده و بيماران در مراجعه به مراكز درماني، تنها با ارائه كد ملي مي توانند از خدمات الكترونيكي برخوردار شوند.
وي اضافه كرد: پزشك با بارگذاري داروي تجويزي، آزمايش و يا ديگر موارد در سامانه، كدي در اختيار بيمار مي گذارد كه وي با ارائه آن مي تواند ديگر خدمات را دريافت كند.
رعنايي اظهار داشت: طرح نسخه نويسي الكترونيكي به صورت پايلوت در استان كرمان آغاز شده بود كه تا پايان امسال بايد در يكي از شهرستان هاي هر استان اجرايي شود.
وي هدف از اجراي اين طرح را آسان سازي روند پذيرش بيماران، ارتقاي خدمات به بيماران و جلوگيري از هدررفت منابع و ايجاد پرونده الكترونيكي براي بيمار عنوان كرد.
رعنايي همچنين از اجراي طرح استحقاق سنجي در بيمارستان ها خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح، به محض ارائه كد ملي افراد براي پذيرش، عضويت آنها در سازمان هاي بيمه اي معلوم و مشخص مي شود كه استحقاق استفاده از خدمات كدام بيمه را دارند.

* 860 ميليارد ريال مطالبات بيمارستانها پرداخت شد
مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: بيمه سلامت استان امسال 860 ميليارد ريال از مطالبات مراكز درماني، آزمايشگاهي و پزشكي طرف قرارداد را پرداخت كرده است.
رعنايي افزود: 12 بيمارستان، هشت شبكه بهداشت و درمان، 364 موسسه مستقل و 226 موسسه وابسته با بيمه سلامت استان قرارداد دارند.
وي با بيان اينكه پرداخت به موقع مطالبات اعتبار دفترچه هاي بيمه را بالا مي برد، افزود: در بحث بستري در حوزه دانشگاهي، مطالبات تا پايان مردادماه به صورت 100 درصدي و مطالبات مهر و شهريور نيز تا 70 درصد پرداخت شده است.
وي گفت: هم اكنون ماهانه يك نوبت مطالبات موسسات طرف قرارداد را مي پردازيم كه اين روند منظم در ارائه خدمات مطلوب تاثيرگذار خواهد بود.
مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: نخستين رويداد هم انديشي بيمه سلامت استان با حمايت سازمان مركزي برگزار مي شود كه علاقه مندان مي توانند تا نيمه ديماه در اين مسابقه علمي شركت كنند.
وي محورهاي اين هم انديشي را آموزش، پيشگيري و ارتقاي سلامت، پوشش بيمه اي، قوانين مقررات و فرايندها، كاربرد فناوري اطلاعات در نظام بيمه سلامت، مديريت منابع، مصارف و سرمايه اجتماعي و نظارت بر خدمات بيمه سلامت عنوان كرد.
رعنايي اظهار داشت: اين رويداد، بستري براي ظهور ايده هاي نو و حمايت از نوآوران عرصه بيمه سلامت است و به نفرات اول تا سوم به ترتيب 160، 80 و 40 ميليون ريال جايزه داده مي شود.
وي شمار افراد زير پوشش خدمات اين اداره كل را 631 هزار و 203 نفر اعلام و بيان كرد: از مجموع اين بيمه شدگان 57 هزار و 90 نفر كاركنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستايي، يكهزار و 696 نفر ايرانيان، 20 هزار و 768 نفر ساير اقشار و 131 هزار و 579 نفر بيمه همگاني هستند.
631 هزار و 203 نفر از جمعيت 863 هزار نفري خراسان شمالي بيمه شده اداره كل بيمه سلامت و 500 هزار نفر نيز بيمه شده تامين اجتماعي هستند كه در مجموع يك ميليون و 200 هزار دفترچه بيمه براي شهروندان خراسان شمالي صادر شده است.
200 تا 250 هزار دفترچه اضافي در استان خراسان شمالي وجود دارد.
3007/5132