جلوگیری از قطع ۱۰۰ هزار درخت با حذف دفترچه‌های کاغذی درمان

بجنورد- ایرنا- اجرای طرح حذف دفترچه‌های درمانی و الکترونیکی شدن نسخه پزشکان، سالانه از قطع ۱۰۰ هزار اصله درخت جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایرنا مدیرکل حوزه هیات مدیره و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت روز شنبه در آیین بزرگداشت هفته بیمه سلامت در بجنورد، بر لزوم اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی شدن نسخه‌ها تاکید و اظهار داشت: اکنون این طرح به صورت نمونه در برخی از استان‌ها اجرا می‌شود که امیدوار هستیم تا پایان سال به تمامی مناطق گسترش یابد.

دکتر محمدصادق دبیری افزود: در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از مصرف بی‌رویه کاغذ، طرح نسخه الکترونیکی به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شده و به زودی دفترچه‌های کاغذی بیمه سلامت حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی در ۲۳۲ شهر اجرا می شود، اجرای این طرح را در راستای تشکیل پرونده الکترونیکی عنوان کرد.

۴۰ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت 

مدیرکل حوزه هیات مدیره و مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش این سازمان بیمه‌گر هستند، گفت: از این تعداد پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عضو صندوق کارکنان دولت، ۲۱ میلیون نفر روستایی و عشایری، ۵۸۰ هزار نفر صندوق ایرانیان، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سلامت همگانی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز بیمه شده سایر اقشار هستند.

دبیری، مهم ترین چالش این سازمان بیمه گر را نبود توازن بین منابع و مصارف دانست و افزود: این سازمان منابع مالی پایداری ندارد که این از سالیان گذشته به این سازمان ارث رسیده است و اگر بخش خصوصی بودیم تاکنون از چرخه فعالیت خارج شده بودیم.

وی گفت: سال گذشته ۵۰ درصد زیان انباشت این سازمان بیمه گر توسط دولت جبران شد که هم اکنون تلاش می کنیم فرایندها اصلاح شده و تعادل ایجاد شود.

طرح استحقاق‌سنجی در ۶۷۰ بیمارستان 

وی با بیان اینکه طرح استحقاق سنجی در ۶۷۰ بیمارستان کشور اجرا می شود، اظهار داشت: این طرح نیز برکات زیادی خواهد داشت که حفظ منابع ملی از مهم ترین آن است.

دبیری با بیان اینکه از ۱۳ آبان ماه جاری، بیمه سلامت اجباری یا همگانی در سطح کشور اجرا می شود، گفت: با اجرای این طرح تمامی شهروندان کشور زیر پوشش یک نوع بیمه قرار خواهند گرفت و این طرح اجباری است.

بیش از یک میلیون بیمه شده در خراسان شمالی 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه ۶۰۵ هزار نفر از شهروندان این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: با احتساب افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی و نیروهای مسلح، این استان بیش از یک میلیون نفر بیمه شده دارد و حال آنکه جمعیت استان تنها ۸۶۳ هزار نفر است.  

دکتر محسن رعنایی افزود: پارسال جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت در استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود که در این مدت ۲۰۰ هزار نفر رفع همپوشانی شدند اما هنوز هم افراد دارای دو یا سه دفترچه در استان وجود دارند.

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد بیمه شدگان این سازمان در استان از خدمات رایگان استفاده می کنند، گفت: اکنون در استان ۳۲۹ مرکز خصوصی طرف قرارداد داریم، ۲۰۰ موسسه نیز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی هستند و همچنین ۸۲ مرکز جامع سلامت روستایی نیز به بیمه شدگان خدمات ارایه می دهند.

وی اظهار داشت: سالانه در این استان ۳۰۰ هزار دفترچه صادر می شود.

رعنایی، مصارف سالانه بیمه سلامت خراسان شمالی را هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۵ درصد این رقم، شامل ۴۰۰ میلیارد ریال، در قالب درآمدهای استانی تامین و ۷۵ درصد آن نیز از سازمان مرکزی پرداخت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha