۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۹:۵۳
کد خبر: 83141225
T T
۰ نفر
شش هزار طرح اشتغال روستایی در انتظار پرداخت تسهیلات هستند

مشهد- ایرنا- مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: شش هزار طرح اشتغال مددجویان روستایی زیر پوشش این نهاد به بانكهای استان معرفی شده و در انتظار پرداخت تسهیلات هستند.

حبیب الله آسوده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبارات اشتغال روستایی كمیته امداد خراسان رضوی هزار و 260 میلیارد ریال برای سال جاری تعیین شده است.
وی ادامه داد: تاكنون شش هزار طرح اشتغال برای پرداخت تسهیلات به ارزش هزار و 500 میلیارد ریال به بانك معرفی اما از این میزان فقط شش درصد پرداخت شده است.
مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی بر اهمیت اشتغال روستایی تاكید و بیان كرد: با رونق اقتصادی و تقویت اشتغال در روستاها از مهاجرت به شهرها جلوگیری می شود.
وی گفت: تاكنون در پرداخت این تسهیلات بانكهای كشاورزی، توسعه ملی، صندوق كارآفرینی امید و پست بانك همكاری خوبی داشته اند و امید می رود با تقویت همكاریها تا پایان سال پرداخت همه تسهیلات محقق شود.
آسوده افزود: میزان خطا در بكارگیری تسهیلات بانكی اشتغال در كمیته امداد بسیار پایین است.
200 هزار خانوار با جمعیت 500 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) هستند. 56 درصد مددجویان زیر پوشش كمیته امداد در خراسان رضوی را افراد روستایی تشكیل می دهند.
7496/1858