۱ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۴۸
کد خبر: 83143436
T T
۰ نفر
اعتبار 15 طرح هادی روستایی اردستان تخصیص یافته است

كاشان - ایرنا - سرپرست بنیاد مسكن انقلاب اسلامی اردستان گفت: چهار میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار در سال جاری برای بازنگری و اجرای 15 طرح هادی روستایی در این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا، سید ایمان فتوحی روز شنبه در نشستی خبری افزود: اجرای این طرح های هادی در هشت روستا و بازنگری هفت طرح مبلغ هفت میلیارد ریال اعتبار مصوب در سال جاری دارد.
وی بیان كرد: این طرح ها در روستاهای اسلام آباد، باقر آباد، شهراب، موغار، نهوج، امیر آباد، زفرقند، شیرازان، كهنگ، حیدر آباد، خیر آباد، قهساره، ماربین، دولت آباد و جعفر آباد اجرا می شود.
سرپرست بنیاد مسكن اردستان یادآور شد: 76 روستای این شهرستان دارای طرح هادی روستایی می باشد.
وی با اشاره به فعالیت 2 دفتر طراحی و هشت ناظر فنی در زمینه ساخت مسكن های روستایی اردستان تشریح كرد: سه هزار و 650 پرونده درخواست سند مالكیت در مجموع داشتیم كه تا كنون سه هزار و 400 فقره سند در 34 روستا و شهرهای اردستان، زواره و مهاباد صادر و تحویل متقاضیان شده است.
فتوحی اضافه كرد: امسال 157 فقره وام 250 میلیون ریالی نیز برای ساخت مسكن روستایی پرداخت شد.
وی در ادامه تحویل چهار پلاك زمین جهت ساخت مسكن برای هشت خانواده با 2 معلول و بیشتر را یادآور شد و عنوان كرد: برای ساخت این خانه ها به هر خانواده مبلغ 300 میلیون ریال كمك بلاعوض پرداخت می شود.
سرپرست بنیاد مسكن اردستان افزود: 60 واحد مسكن خیرساز اردستان نیز تكمیل شده و آماده تحویل است اما باید تنها محوطه سازی طرح از سوی شهرداری صورت گیرد.
به گفته وی، اعتباری برای مسكن های حمایتی اختصاص نیافته اما زمین برای ساخت مسكن اجتماعی در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد پیش بینی شده است.
فتوحی همچنین بیان كرد: 180 تن قیر یارانه ای جهت بهسازی روستاهای موغار، تلك آباد، لاسیب، زفرقند و خشك آباد اختصاص یافته كه قرارداد آن با پیمانكار بسته شده و با همكاری بخشداری و دهیاری ها انجام خواهد شد.
وی در ادامه نیز تصریح كرد: 12 روستای شهرستان اردستان نیازمند اختصاص 20 میلیارد ریال به دلیل خسارت های سیل هستند اما هنوز تسهیلات حوادث به شهرستان اردستان اختصاص داده نشده است.
به گفته سرپرست بنیاد مسكن انقلاب اسلامی اردستان، 61 روستا بالای 20 خانوار و 84 روستای بالای 10 خانوار در این شهرستان وجود دارد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 كیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123