۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85568281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن به شهرستان اردستان ملحق شد

کاشان - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: ۱۷۰ هکتار زمین در یک سال گذشته برای ساخت مسکن به سطح این شهرستان ملحق شد که ۱۱۸ هکتار آن مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بود و بقیه خارج از این طرح به متقاضیان واگذار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نریمانی روز چهارشنبه در نشستی خبری افزود: مقدمات الحاق ۱۷ هکتار زمین در شهر زواره صورت گرفته و منتظر ابلاغ کمیسیون مربوطه هستیم و در شهر مهاباد نیز ۱۸۸ پلاک زمین قبلی بنیاد مسکن واگذار شده است.

وی با بیان ثبت نام بالغ بر پنج هزار متقاضی دریافت زمین در ۲۹ روستای شهرستان اردستان افزود: از این تعداد سه هزار پلاک آماده سازی شده است و تا یک ماه آینده با بخشداری های مرکزی، زواره و مهاباد نشست مشترک برگزار و این پلاک‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: ۱۲۰ روستا از مجموع ۲۳۰ روستا و آبادی اردستان دارای سکنه است و تاکنون برای ۱۰۷ روستا طرح هادی تهیه شده است.

نریمانی گفت: ۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار اردستان و ۴۶ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز دارای طرح هادی هستند و مطالعات بازنگری طرح هادی ۱۵ روستا انجام شده و از این رو اردستان رتبه دوم را در بین شهرستان های استان به خود اختصاص داده است.

وی در باره الحاق ۳۹ هکتار زمین در شهر اردستان گفت: این مقدار زمین مصوب شده یکسری اصلاحیه دارد که بدنبال رفع آنها هستیم و پیش بینی می‌شود در مهر سالجاری قرعه کشی واگذاری آنها انجام شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان بیان کرد: افرادی که زمین دریافت می‌کنند می توانند در شهرها تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۱۸ تا ۲۳درصد و در روستاها تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد پنج درصد دریافت کنند.

نریمانی گفت: در یک سال گذشته بالغ بر ۵۷۰ برگ سند مالکیت توسط ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل متقاضیان شده است.

شهرستان اردستان بابیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha