برخی سوسیس و كالباس ها تركیبات تراریخته دارند

تهران- ایرنا- مدیركل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: برخی فرآورده های گوشتی مانند سوسیس و كالباس موجود در بازار دارای تركیبات تراریخته هستند و لازم است كه حتما روی برچسب خود قید كنند.

وحید مفید روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی فرآورده های گوشتی از برخی تركیبات تراریخته مانند روغن سویای تراریخته استفاده می كنند كه منعی ندارد اما باید حتما برچسب تراریختگی را روی محصول خود درج كنند.
وی خاطرنشان كرد: منظور از برچسب تراریختگی این است كه صاحبان صنایع در بخش درج تركیبات جلوی این تركیبات ، واژه تراریخته را قید كنند.
وی اضافه كرد: برخی افراد تصور می كنند كه برچسب جداگانه ای برای تراریختگی طراحی شده و روی آن فقط كلمه محصول تراریخته قید شده كه این گونه نیست و تراریختگی جلوی تركیبات نوشته می شود.
مدیركل نظارت بر فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح كرد: به برخی فرآورده های گوشتی دارای تركیبات تراریخته از سوی سازمان غذا و دارو مجوز دادهشده و این محصولات در بازار موجود هستند.
مفید از تعداد مجوزهای صادرشده برای فرآورده های گوشتی دارای تركیبات تراریخته، اظهار بی اطلاعی كرد و افزود: درصورتی كه تولیدكنندگان فرآورده های گوشتی از تركیبات دارای تراریخته استفاده كنند اما روی برچسب تركیبات آن، اطلاعات آن را درج نكنند، با آنها برخورد قانونی می شود.
وی تاكید كرد: مواد غذایی حتی اگر یك دهم درصد نیز از تراریخته استفاده كرده باشند باید در برچسب تراریخته داشته باشند.
اجتمام *9185 * 3063
۰ نفر