۴ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83147001
T T
۰ نفر
مسئولان سمنان درگذشت آيت الله شاهرودي را تسليت گفتند

سمنان- ايرنا- گروه ها، شخصيت ها و مسئولان استان سمنان در پيام هايي جداگانه درگذشت آيت الله هاشمي شاهرودي را تسليت گفته و از خداوند متعال براي ايشان، علو درجات مسالت كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، در پي درگذشت آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، از سوي مسئولان و شخصيت هاي نظامي و حوزوي استان سمنان نيز پيام هاي تسليت صادر شد.
در اين پيام ها، درگذشت آيت الله هاشمي شاهرودي به محضر مبارك حضرت ولي عصر(عج)، مقام معظم رهبري، خانواده و بستگان آن مرحوم، ملت مومن و انقلابي ايران بويژه مردم ديار دارالمرحمه تسليت گفته شده است.
صادركنندگان اين پيام ها با اشاره به سوابق انقلابي ايشان و نقش وي در مبارزه هاي دوران ستمشاهي، از آن مرحوم به عنوان يار و ياور بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري ياد كرده و خدمات درخشان آن شخصيت بزرگ به انقلاب و نظام را در طول عمر با بركت خود، برجسته و كم نظير دانسته اند.
پس از اعلام ضايعه درگذشت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در شامگاه دوشنبه سوم دي ماه، آيت الله سيد محمد شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان و عليرضا آشناگر استاندار سمنان با صدور پيام هاي جداگانه درگذشت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام را تسليت گفتند.

** آيت الله شاهرودي منشاء تربيت بي شمار فضلاي ديني
مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي استان سمنان و شهرستان شاهرود در پيامي اعلام كرد: در طول ده ها سال، جمع كثيري از فضلا و طلاب علوم ديني از افادات و تحقيقات علمي اين فقيه و اصولي عاليقدر بهره مند گشتند.
پيام ادامه يافته است: ارتحال عالم رباني، فقيه مجاهد و محقق حضرت آيت الله حاج سيد محمود هاشمي شاهرودي را محضر مبارك امام زمان (عج) و مقام عظماي ولايت و مراجع تقليد و علماي اعلام و حوزه هاي علميه و عموم ملت ايران بويژه به شاگردان و ارادتمندان و به بيت مكرم و آقازادگان محترمشان تسليت عرض مي كنيم.

** فرمانده انتظامي سمنان: شاهرودي مبارز انقلابي بود
سردار روح الامين قاسمي فرمانده انتظامي استان سمنان نيز در پيامي ضمن تسليت به مناسبت درگذشت رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، آورده است: رحلت عالم و روحاني جليل القدر آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي براي همه ملت شريف و ولايتمدار ميهن عزيزمان مايه تاسف و تاثر بسيار است.
وي در پيام خود عنوان كرده است: ايشان عالمي نيك انديش و از مبارزان صف اول انقلاب و همواره پشتيبان نظام بودند كه در سنگرهاي متعدد سياسي، علمي، فرهنگي و ديني خدمات فراوان و شايسته اي به نظام اسلامي، كشور و مردم عرضه داشتند.
پيام اشاره دارد: اينجانب به نمايندگي از طرف مجموعه انتظامي كل استان سمنان ضمن عرض تسليت درگذشت اين عالم و روحاني گرانقدر به محضر مقام معظم رهبري، مردم شريف استان سمنان، جامعه روحانيت، مجمع تشخيص مصلحت نظام و مردم ايران اسلامي؛ براي آن عزيز فقيد، غفران الهي و براي بازماندگان صبر و اجر جزيل از درگاه خداوند متعال مسالت مي كنم.

** شاهرودي، از ياران صديق انقلاب
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان هم چنين درگذشت آيت الله هاشمي شاهرودي را تسليت گفت و در پيامي آورد: آيت الله هاشمي شاهرودي عمر پربركت خود را در تعلم و تعليم در حوزه هاي علميه سپري كرد و با رسيدن به كمالات معنوي از خدمت به طلاب علوم ديني و ترويچ و تدريس علوم اهلبيت عصمت و طهارت (ع) دريغ نورزيد.
پيام ادامه يافته است: آيت الله هاشمي شاهرودي در عين حال از ياران و ياوران صديق انقلاب اسلامي از ابتداي شكل‌گيري تا لحظه‌اي بود كه دعوت حق را لبيك گفته و به رفيق أعلي پيوست.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان در پيام خود از خداوند متعال براي مرحوم آيت الله هاشمي شاهرودي، رحمت و غفران الهي و براي بازماندگان صبر جميل و اجر جزيل مسالت كرد.

**اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي: رحلت اين عالم ضايعه بزرگي است
در پيام اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان سمنان نيز آمده است: ضايعه بزرگ درگذشت حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، را به محضر رهبر معظم انقلاب تسليت نموده علو درجات و رحمت واسعه الهي براي آن فقيد سعيد و صبر جميل و اجر جزيل براي بازماندگان را از درگاه حضرت حق مسالت داريم.

** امام جمعه و فرماندار ميامي: درگذشت اين عالم، غم بزرگ ملت ايران شد
حجت الاسلام قربانعلي صفايي پورامام جمعه ميامي و محمد مهدي كريمي فرماندار ميامي نيز در پيام مشتركي آورده اند: خبر ارتحال جانگداز آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي ، عالم بزرگ، فقيه عاليقدر و همرزم صديق امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باعث تاثر و اندوه و غم بزرگ ملت ايران شد.
پيام ادامه دارد: اين ضايعه اسف بار را به محضر رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ايران و بيت محترم آن مرحوم تسليت و تعزيت مي گوييم و از درگاه خداوند متعال براي آن عالم پرهيزگار علو درجات و همجواري با اجداد مطهرشان و براي عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت داريم.

** جهاددانشگاهي سمنان: شاهرودي داراي مجاهدت هاي بيشماري بود
جهاد دانشگاهي استان سمنان در پيام تسليت خود آورده است: فقيه عادل، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي، رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت نظام مجاهدت هاي بسياري در طول زندگي با بركت خود داشتند.
پيام ادامه دارد: درگذشت ايشان را به محضر مبارك حضرت ولي عصر(عج) و نائب بر حق ايشان مقام معظم رهبري و امت مسلمان تسليت مي گوييم.

**اداره تبليغات اسلامي مهديشهر: سال ها مجاهدت ثمره زندگي آيت الله شاهرودي
اداره تبليغات اسلامي شهرستان مهديشهر نيز با صدور پيامي يادآور شد: فقدان عالم و عارف وارسته و رباني حضرت آيت الله هاشمي شاهرودي كه از علماي شجاع و انقلابي و از رهروان و ياوران مقام عظماي ولايت و مرجعيت در تمامي صحنه‌هاي حساس انقلاب بود ثلمه اي جبران ناپذير و ضايعه‌اي بزرگ بشمارمي رود.
پيام آورده است: اين ضايعه مولمه را به محضر حضرت ولي عصر (عج)، مقام معظم رهبري، مراجع تقليد، به حوزه‌هاي علميه و همه مسلمانان تسليت و تعزيت عرض كرده از خداوند متعال براي آن مرحوم علو درجات مسالت مي كنيم.
به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمود هاشمي شاهرودي در سال‌ 1327 هجري شمسي در شهر نجف‌ و در خانواده‌ي مذهبي و از سادات‌ منسوب‌ به‌ امام‌ حسين‌(ع‌) چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.
پدرش‌ مرحوم‌ آيت‌ الله‌ سيد علي حسيني شاهرودي، از شاگردان برجسته مرحوم آيت الله خويي (ره) بود كه بحث‌هاي اصول و فقه استاد خود را به رشته تحرير درآورد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام بين سال هاي 1378 تا 1388 از سوي رهبر معظم انقلاب بعنوان رييس قوه قضاييه منصوب شد و نماينده مجلس خبرگان رهبري در دوره هاي سوم، چهارم و پنجم بود.
وي از سال 1396 رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام و از سال 1390 رياست هيات عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه را با حكم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
آيت الله شاهرودي ساعت 22 دوشنبه شب پس از مدت ها تحمل بيماري در سن 70 سالگي به ديار باقي شتافت.
7342م/7408