۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۷
کد خبر: 83148782
T T
۰ نفر
پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان تجليل شدند

اصفهان - ايرنا - 14 پژوهشگر و فناور برتر استان اصفهان عصر روز چهارشنبه در آييني با حضور استاندار و جمعي از مسوولان در اتاق بازرگاني اصفهان تجليل شدند.

به گزارش ايرنا، آيين تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اصفهان عصر روز چهارشنبه با حضور استاندار، رييسان و استادان دانشگاه هاي استان و پژوهشگران دستگاه هاي اجرايي اصفهان برگزار شد.
پژوهشگران برتر در بخش هاي فني و مهندسي، كشاورزي، علوم انساني، هنر، معماري و شهرسازي، علوم پايه، علوم پزشكي و دستگاه هاي اجرايي و فناوران برتر در بخش هاي فني و مهندسي و پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد معرفي و تجليل شدند.
بر اساس اين گزارش، در بخش فني و مهندسي، علي قربانپور از گروه مهندسي مكانيك دانشگاه كاشان و علي قاسمي از گروه مهندسي مواد دانشگاه مالك اشتر و در بخش مهندسي كشاورزي ناصر همدمي از گروه علوم و مهندسي صنايع غذايي دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان پژوهشگران برتر تقدير شدند.
در بخش علوم انساني محسن شاطريان از گروه جغرافيا دانشگاه كاشان، در بخش هنر احمد اكبري از گروه هنر دانشگاه كاشان در بخش معماري و شهرسازي محمود محمدي از گروه شهرسازي دانشگاه هنر اصفهان، در بخش علوم پايه بهزاد رضايي از گروه شيمي دانشگاه صنعتي اصفهان و كريمي شروداني از گروه شيمي دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگران برتر تجليل شدند.
پژوهشگران برتر در بخش علوم پزشكي نيز محمود سلامي از گروه فيزيولوژي دانشگاه علوم پزشكي كاشان و رسول صالحي از گروه ژنتيك و زيبا فرج زادگان از گروه پزشكي اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان و در بخش دستگاه هاي اجرايي پژمان روحي از شركت گاز استان اصفهان معرفي و تقدير شدند.
فناوران برگزيده استان اصفهان در سال 97 نيز در بخش فني و مهندسي احمد كرمانپور در رشته مهندسي مواد دانشگاه صنعتي اصفهان و در بخش پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد شركت صدرا طرح و تجهيز اسپادانا از شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان معرفي شدند.
دبير علمي ستاد برگزاري هفته پژوهش و فناوري استان اصفهان در اين مراسم گفت: امسال در داوري هاي صورت گرفته براي انتخاب پژوهشگر و فناور برتر، كيفيت بر كميت غلبه داشت و شاخص هايي مانند تاثيرگذاري پژوهش ها در استان و كشور، تمركز بر مشكلات اصلي جامعه و وجود نداشتن بروندادهاي بي اعتبار در كارنامه مد نظر بود.
رسول ركني زاده با تاكيد بر اينكه پژوهشگران كشورمان با امكانات محدود، كارهاي درخشاني كرده اند، افزود: اميدواريم قدر و منزلت آنها بيش از پيش شناخته شود و صنايع و بخش هاي مختلف نيازهاي خود را به آنها براي رفع مشكلات جامعه منتقل كنند.
وي انتخاب چهار پژوهشگر برتر كشور در سال 97 از اصفهان را مايه افتخار اين استان خواند و خاطرنشان كرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان نيز در هفتمين جشنواره پژوهش و فناوري وزارت صنعت، معدن و تجارت رتبه برتر را كسب كرد.
به گزارش ايرنا اين مراسم به مناسبت هفته پژوهش و فناوري اما در چند روز پس از آن برگزار شد.
24 تا 30 آذر امسال به هفته پژوهش و فناوري نامگذاري شد، شعار اين هفته 'پژوهش هدفمند، فناوري ارزش آفرين در خدمت توليد ملي ' است.
اصفهان با حدود 170 دانشگاه و مركز آموزش عالي و 280 هزار دانشجوي در حال تحصيل دومين استان دانشگاهي كشور است.
اين استان همچنين تنها شهرك علمي و تحقيقاتي كشور را با 2 پارك علم و فناوري، 10 مركز رشد و 500 شركت دانش بنيان در خود دارد.
3011/6026/