۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83150107
T T
۰ نفر
بیمارستان یاسوج با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

یاسوج- ایرنا- بیمارستان 294 تختخوابی شهید دكتر جلیل شهر یاسوج مركز كهگیلویه و بویراحمد امروز جمعه با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ساخت این بیمارستان بیش از 11 سال طول كشید و افزون بر 80 درصد عملیات اجرایی آن در دولت تدبیر و امید انجام شد.
بیمارستان شهید دكتر جلیل شهر یاسوج در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع و زیربنای 24 هزار و 800 مترمربع در هشت طبقه و 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اكنون با تجهیزات كامل آماده خدمت رسانی به مردم كهگیلویه و بویراحمد است.
این بیمارستان به 2 دستگاه استندبای قطع برق (آماده به كار) مجهز بوده و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یكی از مجهزترین بیمارستان های جنوب كشور خواهد بود.
بیمارستان شهید دكتر جلیل شهر باسوج دارای هشت اتاق عمل، یك اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یك سالن آمفی تئاتر و 16 كلاس درس است.
قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 96 تخت بیمارستانی در كهگیلویه و بویراحمد وجود داشت اما پس از انقلاب این آمار به یك هزار و 150 تخت در دست بهره برداری رسیده است.
با افتتاح بیمارستان های جدید كهگیلویه و بویراحمد بیش از 400 تخت به تخت های بیمارستانی موجود این استان اضافه می شود و استان شاهد یك انقلاب در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.
كهگیلویه و بویراحمد افزون بر 713 هزار نفر جمعیت دارد و در جنوب غربی ایران واقع شده است.
7535/1662