ظرفیت‌ها و چالش‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج

یاسوج - ایرنا - بیمارستان شهید جلیل یاسوج در هشت طبقه با بخش های مختلف درمانی هرچند همیشه کادر درمان آن با چالش های زیادی دست و پنجه نرم می کنند ولی با توسعه تجهیزات و بخش های تخصصی و فوق تخصصی به خوبی توانسته اعتماد مردم را جلب کند و ظرفیت خوبی برای خدمات رسانی به مردم کهگیلویه وبویراحمد ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی شهید دکتر جلیل یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد دی ماه ۱۳۹۷ با حضور وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان بعد از ۱۱ سال به بهره برداری رسید.

بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و زیربنای ۲۴ هزار و ۸۰۰ مترمربع در هشت طبقه و ۳۲ بخش تخصصی و فوق تخصصی ساخته شده و اکنون با تجهیزات کامل در حال خدمت رسانی به مردم کهگیلویه و بویراحمد است.
این بیمارستان به ۲ دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) مجهز است و سایر تجهیزات درمانی و تأسیساتی آن مطابق پیشرفته ترین دستگاه های روز دنیا خریداری شده و در مجموع یکی از مجهزترین بیمارستان های جنوب کشور است.
بیمارستان شهید دکتر جلیل شهر یاسوج دارای هشت اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، هشت اتاق LDR (زایمان)، یک سالن آمفی تئاتر و ۱۶ کلاس درس است.

چالش های بیمارستان جلیل یاسوج

این بیمارستان که به عنوان تنها بیمارستان ترومای کهگیلویه وبویراحمد محسوب می شود همیشه با چالش های زیادی از درگیری همراهان بیمار تا کتک کاری و زخمی شدن پرستاران مواجه بوده است.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خدمات رسانی اورژانس به مصدومان حوادث در کهگیلویه و وبویراحمد، با توجه به شرایط فعلی اجتماعی و محیطی مرکز این استان و مناطق حاشیه نشین آن، هر چند دارای ظرفیت های خوبی است ولی نیازمند توجه جدی در توسعه و افزایش سطح خدمات رسانی در بخش های مختلف پزشکی به شهروندان است.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به چالش های این بیمارستان گفت: بیمارستان جلیل در کنار چالش ها داری ظرفیت خای خوبی برای خدمات رسانی نیز است.

ظرفیت‌ها و چالش‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج

معصومه علیزاده درگیری با همراهان بیمار را یکی از چالش های همیشگی بیمارستان جلیل دانست و بیان کرد: بیشتر مواقع همراهان بیمار با قمه کادر درمان و بخصوص پرستاران را تهدید می کنند.

بیشتر بخوانید:

یک پرستار دیگر بیمارستان شهید جلیل یاسوج توسط همراه بیمار مجروح شد

عیادت دادستان یاسوج با پرستار مضروب بیمارستان شهیدجلیل یاسوج؛ضارب در بازداشت است

وی با اشاره به همکاری خوب نیروی انتظامی در تامین امنیت نسبی بیمارستان جلیل تصریح کرد: با دست خالی جلوی اشرار ایستادن برای کادر درمان یک هنر است.

علیزاده ورودی های زیاد بیمارستان جلیل را یکی دیگر از چالش های این بیمارستان دانست و گفت: نبود پارکینگ مناسب برای کادر درمان و همراه سرای بیمار مشکلات ترافیکی زیادی را در ورودی های بیمارستان ایجاد می کند.

وی بدون اشاره به مبلغ بدهی بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: حل مشکلات مالی بیمارستان مستلزم حمایت در سطح وزارت بهداشت است.

علیزاده تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی برای کاهش میزان بدهی خدمات رسانی بهتری به مردم انجام خواهد شد.

ظرفیت های بیمارستان جلیل

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته به دلیل نبود تجهیزات بیمارستانی شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم اظهار داشت: بیمارستان شهید جلیل با توسعه بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی در حال حاظر یکی از بیمارستانهای خوب جنوب کشور محسوب می شود.

علیزاده برخورداری از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و داشتن بزرگترین مرکز سی. سی. یو کهگیلویه و بویراحمد را از ظرفیت های خوب این بیمارستان دانست و گفت: این بیمارستان با هشت اتاق عمل، سه اتاق زایمان، یک اتاق عمل اورژانس، چهار بخش اصلی داخلی، جراحی، زنان و کودکان در کنار بخش های تخصصی و فوق تخصصی شامل رادیولوژی، ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه،CCU، ICU و ام آر ای خدمات خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: ماهانه بیش از هشت هزار نفر در بخش های مختلف این بیمارستان ویزیت و درمان می شوند.

علیزاده تصریح کرد: از این تعداد بیش از ۲ هزار نفر در بخش اورژانس، پنج هزار نفر در درمانگاه و بیش از ۵۰۰ نفر عمل های ارجائی(عمل های الکتیو) از سایر مراکز درمانی هستند.

نیازمندی های بیمارستان شهید جلیل یاسوج

علیزاده تامین نیروی پزشک متخصص و فوق تخصص را برای تنها بیمارستان ترومای کهگیلویه وبویراحمد ضروری دانست و گفت: کمبود متخصص بیهوشی و طب اورژانس چالش جدی بیمارستان است.

توسعه بخش های مختلف بیمارستان جلیل خدمات رسانی را بهتر کرد

علیزاده با اشاره به فعالیت مرکز ام.آر.آی دولتی در بیمارستان جلیل بعد از وقفه پنج ماهه افزود: انجام ام آر آی اطفال که بیماران با ریسک بالا هستند نیز در این بیمارستان پذیرش می شوند.

سرپرست بیمارستان جلیل تصریح کرد: برای خدمات رسانی بهتر به بیماران پس از ترخیص طب توانبخشی در بیمارستان شهید جلیل یاسوج به زودی راه اندازی خواهد شد.

علیزداه بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای راه اندازی ۲ بخش «آی.سی.یو» فوق تخصصی برای آینده بیمارستان نیز پیش بینی شده است.

وی نصب دستگاه امحای زباله بیمارستان را از دیگر خدمات موثر در این مدت دانست و گفت: با نصب این دستگاه ماهانه هفت میلیارد ریال از هزینه های بیمارستان جلیل پس انداز می شود.

علیزاده از پیگیری مشکلات ۱۱ نیروی پرستار ۸۷ روزه از ابتدای مرداد ماه خبر داد و گفت: مشکلات بکارگیری این نیروها در حال بررسی و برطرف شدن است.

وی اظهار کرد: با توسعه تجهیزات بیمارستان جلیل علاوه بر بهبود نحوه خدمات رسانی و کاهش اعزام بیماران به استانهای همجوار ، برخود با کادر درمان با همکاری مردم نیز کاهش چشمگیری داشته است.

کهگیلویه و بویراحمد با افزون بر ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۱ بیمارستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha