۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 83152149
T T
۰ نفر

راهپیمایی حماسی نهم دی ماه در سراسر كشور

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۱۹
کد خبر: 83152149
راهپیمایی حماسی نهم دی ماه در سراسر كشور

استانها - ایرنا - آیین بزرگداشت حماسه نهم دی امروز( یكشنبه) با حضور اقشار مختلف مردم در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با شعار «40 سال ولایتمداری، بصیرت و استقامت؛ رمز ماندگاری انقلاب اسلامی» در حمایت از ولایت و نظام اسلامی در مراكز استانها و شهرهای مختلف كشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسركشور ، در این راهپیمایی شركت كنندگان یكبار دیگر با رهبر معظم انقلاب و شهیدان میثاق دوباره بستند.
آیین بزرگداشت سالروز حماسه نهم دی (روز ملی بصیرت و تجدید میثاق با ولایت) در سراسر كشور با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم و مدافعان انقلاب اسلامی برگزار شد تا با حفظ وحدت و انسجام نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب كرده و با آرمانهای والای شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق كنند.
نهم دی نمونه ای از وفاداری ملت بزرگ ایران اسلامی و عزم راسخ آنان در دفاع از ارزش هایی است كه در دهه های گذشته با خون پاك جوانان و مجاهدت های بی شمار مردان و زنان این سرزمین احیا و حفظ شده اند.
نهم دی سال 88 به عنوان برگ زرینی از دفتر پر افتخار و سراسر عزت تاریخ كشور ایران اسلامی، پیام ولایت مداری ملت بسیجی و قدرشناس را به جهانیان فریاد زد و مردم بصیر و انقلابی با حضور پرشكوه و یكپارچه در آن راهپیمایی عظیم نشان دادند كه توطئه ها و نقشه های استكبار جهانی و نوكران دست آموز او نخواهد توانست در ادامه راه شهدا و امام شهیدان خللی ایجاد كنند.

خبرهای بزرگداشت حماسه 9 دی ماه در مراكز استانها به شرح ذیل است:

**قزوین
اجتماع مردم مومن و ولایت مدار قزوین با هدف گرامی داشت سالروز حماسه بزرگ 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد.
این مراسم با حضور اقشار و گروه های مختلف مردم در خیابان شهدا (سپه) قزوین برگزار شد. اجتماع كنندگان در این مراسم با شكوه و پرشور با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل» و « ما اهل كوفه نیستیم، علی تنها بماند» بار دیگر با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تجدید میثاق كرده و از مستكبران و دشمنان نظام اعلام انزجار كردند.

**شیراز
آیین بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر یكشنبه در نزدیكی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد.
این آیین از چهارراه پیروزی(نمازی) آغاز شد ومردم با پیمودن بلوار آیت الله دستغیب در خیابان 9 دی مقابل حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) تجمع كردند. مردم در راهپیمایی خود علیه فتنه گران و دیگر دشمنان نظام و انقلاب شعار دادند.
از جمله این شعارها می توان به « ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، آمریكا دشمن ماست ذلیل ملت ماست،ای رهبر با ایمان ماهمه گوش به فرمان» سردادند.

**همدان
بزرگداشت حماسه 9 دی روز یكشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، جمعی از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در میدان مركزی شهر همدان آغاز شد.
امروز جمع كثیری از اقشار مختلف دارالمومنین همدان با حضور پرشور و گسترده در پیاده راه امام خمینی(ره) این شهر جلوه ای از بصیرت و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و یكصدا با فریادهای كوبنده مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل انزجار خود را نسبت به دشمنان این نظام اعلام كردند.
در این اجتماع باشكوه و بزرگ مردمی كه همزمان با سراسر كشور از ساعت 10صبح با حضور انبوه زنان و مردان و اقشار مختلف از جمله روحانیان، دانشجویان و بسیجیان آغاز شد، شركت كنندگان بار دیگر حمایت خود را از آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

**مشهد
راهپیمایی سالروز حماسه مردمی نهم دی ماه و پایان دهنده فتنه 88 روز یكشنبه با حضور انبوه شهروندان مشهدی و مسئولان خراسان رضوی در این شهر برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، فرمانده انتظامی استان، رئیس شورای حوزه علمیه خراسان و دیگر مسئولان خراسان رضوی همگام با مردم مسیر راهپیمایی 'روز بصیرت و میثاق امت با ولایت' را از میدان شهدای مشهد تا حرم مطهر امام رضا(ع) پیمودند.
راهپیمایان در این مراسم با در دست داشتن پرچمهای سه رنگ ایران و پلاكاردهایی با مضمون حمایت از رهبری شعارهای دشمن شكن و ضداستكباری همچون«مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر ضد ولایت فقیه» سردادند.

**قم
آیین گرامیداشت حماسه 9 دی باحضور گسترده و باشكوه اقشار مختلف مردم مومن، متدین و انقلابی قم روز یكشنبه درمدرسه فیضیه برگزار شد.
دراین مراسم باشكوه كه پیشاپیش آنان طلاب و روحانیان و مسئولان استان حضور داشتند، مردم با گرامیداشت یوم الله 9 دی ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا بر تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاكید كردند.
تجمع كنندگان در حالیكه تمثال های مبارك حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب را در دست داشتند، فریاد «الله اكبر» سردادند و با شعارهای كوبنده «مرگ بر آمریكا» ، «مرگ بر اسراییل» ، «مرگ بر انگلیس» ، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر آل سعود»، انزجار خود را از فتنه گران و جنایتكاران بین المللی اعلام كردند.
حاضران همچنین شعار «مرگ بر فتنه گر»،«مرگ بر سازشكار»، «ملت ما بیدار است از فتنه گر بیزار است» و «ما اهل كوفه نیستیم علی تنها بماند» سر داده و بر ضرورت حفظ دستاوردهای نظام در 40 سالگی انقلاب اسلامی تاكید نمودند.

**ارومیه
راهپیمایی سالروز حماسه مردمی 9 دی ماه در روز جاری با حضور انبوه شهروندان و مسوولان و با سخنرانی عزت الله ضرغامی در ارومیه برگزار شد.
راهپیمایان در این مراسم با در دست داشتن پرچم های سه رنگ ایران و پلاكاردهایی با مضمون ضداستكباری همچون «مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر ضد ولایت فقیه» در دست داشتند و با سر دادن شعار « آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی» بار دیگر با آرمان های رهبری تجدید میثاق كردند.

**اراك
مردم استان مركزی همزمان با سالروز حماسه 9 دی با برگزاری برنامه های متنوع این روز مهم را گرامی داشتند.
آیین های 9 دی در 33 نقطه شهری استان مركزی با حضور مردم بصیر و اقشار مختلف مردم برگزار شد و این آیین در اراك با حضور سردار حمیدرضا مقدم فر مشاور فرهنگی رسانه ای فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی بیت المقدس اراك برگزار شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شخصیت های سیاسی و اجرایی، نهادهای دولتی و انقلابی و تشكل های مردمی در استان مركزی با صدور بیانیه و پیام هایی این حماسه ماندار و بزرگ را گرامی داشته و بر ولایتمداری و حفظ وحدت كلمه تاكید كردند.

** كرمان
راهپمایی و آیین گرامیداشت حماسه دشمن شكن نهم دی با حضور مردم همیشه در صحنه، شهیدپرور و ولایتمدار استان كرمان امروز (یكشنبه) برگزار شد.
راهپیمایان آیین 9 دی در كرمان بعد از تجمع، استماع و تایید بندهای بیانیه 9 دی مسیر حسینه ثارالله تا مصلی بزرگ امام علی (ع) را راهپیمایی كردند. اقشار مختلف مردم كرمان ائم از فرهنگیان، بازاریان، كسبه، كاركنان دولت و دانش آموزان در این همایش شركت داشتند و بار دیگر با آرمان های نظام و انقلاب و ولایت فقیه تجدید میثاق كردند.
شعارهای «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، »حماسه 9 دی یوم الله ست؛ بنیانگذار این روز حزب الله ست»، «ما همه سرباز توایم خامنه ای، گوش به فرمان توایم خامنه ای»، «ای رهبر آزاده؛ آماده ایم آماده»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه» و «جانم فدای رهبر» از جمله شعارهایی است كه در این آیین سر داده شد.

**اردبیل
آیین بزرگداشت 9 دی روز یكشنبه با حضور جمعی از مسئولان و مردم در مصلای نماز جمعه اردبیل برگزار شد.
معاون طرح و برنامه معاونت راهبردی قوه قضاییه در این آئین گفت: یوم الله 9 دی نماد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 57
در این آیین شركت كنندگان با شعارهای « لبیك یا خامنه ای لبیك یا حسین است» ،« خونی كه در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و « ما اهل كوفه نیستیم علی تنها بماند » حمایت خود را از نظام اسلامی اعلام كردند.
مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهای شركت كنندگان در این آیین بود.

**سمنان
مردم ولایتمدار، مومن، انقلابی و همیشه در صحنه شهرستان سمنان روز یكشنبه در سالروز حماسه 9 دی با حضور پرشور و تاثیرگذار خود، تجمع ضد استكباری برپا كردند. تجمع ضداستكباری مردم سمنان به مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه 9 دی در محل میدان امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.
مردم ولایتمدار و انقلابی سمنان در این اجتماع با سر دادن شعارهایی همچون، «هیهات منه الذله»، «حیدری ام حیدری ام مدافع رهبری ام»، «مرگ بر آمریگا و مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فتنه گر» و «فتنه گر نَنگَت باد» خشم و انزجار خود را نسبت به فتنه گران و سران استكبار جهانی اعلام داشتند.

**كرمانشاه
مراسم گرامیداشت سالروز 9 دی صبح امروز (یكشنبه) در مسجد جامع كرمانشاه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد و مردم انقلابی این دیار با سر دادن شعارهایی این روز را گرامی داشتند.
مردم ولایتمدار كرمانشاه با سر دادن شعارهایی مانند «الله اكبر - خامنه ای رهبر»، «خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبرماست»، «ما اهل كوفه نیستیم علی تنها بماند» و «ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده» بار دیگر با رهبر معظم انقلاب تجدید عهد و پیمان كردند.
مردم همچنین با سر دادن شعارهای «فتنه گر بی غیرت ننگت باد - نوكر آمریكایی شرمت باد»، «فتنه گر فتنه گر، دشمن دین خداست» و «مرگ بر فتنه گر و مرگ بر منافق» انزجار خود را از فتنه گران ابراز كردند.
۰ نفر