۱۰ دی ۱۳۹۷، ۸:۰۰
کد خبر: 83153145
T T
۰ نفر
استاندار زنجان: معضل پسماند روی زنجان تعیین تكلیف می شود

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: تلاش می شود معضل 15 ساله مربوط به پسماند شهرك تخصصی روی این شهر تعیین تكلیف شود كه این موضوع از خواسته های مهم شهروندان زنجانی است.

به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه یكشنبه در كارگروه پسماند استان با اشاره به معضل چندین ساله انبار پسماند روی در شهر زنجان افزود: آلودگی‌های این شهرك تخصصی مشكلات و نگرانی هایی را برای شهروندان زنجانی فراهم كرده كه امیدواریم با سازو كارهای اتخاذ شده این مهم به سرانجام برسد.
وی اظهار داشت: حل این مسئله یكی از برنامه های مهم و الویت دار استانداری زنجان است و برای انجام آن نمی توان از شهروندان انتظار صبر داشت.
استاندار زنجان به نگرانی ها و اعتراض های مردم نسبت به آلودگی زیست محیطی پسماند روی اشاره كرد و ادامه داد: وجود این مسئله به لحاظ روانی نیز مشكلاتی را برای شهروندان ایجاد كرده است.
وی بیان كرد: رفع معضل چندین ساله پسماند روی به اهتمام و همكاری دستگاه های متولی نیاز دارد و شهرندان نه در شعار بلكه در عمل خواهان برطرف شدن این موضوع اساسی هستند.
حقیقی افزود: مدیریت صحیح پسماندها و استفاده از روش های علمی و نوین در دفع آنها یكی از امور زیربنایی برای توسعه هر منطقه محسوب می شود و به این مهم باید توجه داشت.

** برای ساماندهی پسماندها از جزیره ای عمل كردن اجتناب شود
استاندار زنجان در ادامه با تاكید بر اینكه حوزه عمرانی بر موضوع پسماندها مدیریت بیشتری اعمال كند، ادامه داد: متاسفانه مشاهدات نشان می دهد وجود انواع نخاله در مكان های مختلف شهر خودنمایی می كند كه شهرداری باید نسبت به جمع آوری آنها اقدام كند.
وی با بیان اینكه مسئولان شهری در عمل نسبت به جمع آوری نخاله و زباله های رها شده در مكانهایی از قبیل اطراف اتوبان مبادرت كنند افزود: متاسفانه مكانی مشخص برای دفع زباله ها مشخص نشده كه در این راستا باید ایده های لازم با هدف شتاب بخشی به كارهای این بخش ارائه شود.
حقیقی تاكید كرد: در حوزه ورودی به اتوبان شهر زنجان بطور ملموس نخاله وجود دارد كه ظاهر نازیبایی به شهر داده است. وی خاطرنشان كرد: هر چند شهرداری اعلام كرده كه در شهرداری های مناطق یك و 2 تفكیك زباله از مبداء را آغاز كرده است، این برنامه در منطقه سه نیز اجرایی و نتایج آن نیز بصورت میدانی بررسی شود.
این مسئول گفت: به سرانجام نرسیدن كارها در مدیریت پسماندهای عادی و غیرعادی نتیجه جزیره ای عمل كردن و نبود انسجام و وحدت رویه در این حوزه بوده است.
به گزارش ایرنا، پسماندهای شهرك روی زنجان موضوعی است كه از 15 سال گذشته تاكنون استان زنجان را درگیر خود كرده است. این شهرك در پنج كیلومتری شهر واقع شده است.
9646/6085