۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83157606
T T
۰ نفر
دغدغه دولت حمایت از تولیدكنندگان داخلی است

شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حمایت از تولید و تولیدكنندگان داخلیف دغدغه اصلی دولت در شرایط كنونی اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادركنندگان برتر این استان در اتاق بازرگانی استان اظهار داشت: پتاسیل این استان در تولید محصولات كشاورزی بویژه محصولات باغی منحصر به فرد است.
وی با اشاره به تولید سالانه 24 هزار تن محصول بادام كه 15 هزار تن آن ارقام 'مامایی' است، تصریح كرد: می توان با روش های صحیح و تكمیل زنجیره تولید در فرآوری و بسته بندی این محصول، سالانه افزون بر 10 هزار میلیارد ریال نصیب بهره برداران استان كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری به نبود مدیریت در فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی استان در امر صادرات اشاره كرد و افزود: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن ماهی سردآبی، 34 هزار تن محصول هلو، 7 هزار تن محصول قارچ دكمه ای و 24 هزار تن محصول بادام و در مجموع با تولید یك میلیون و 500 هزار تن محصولات كشاورزی، دامی و شیلات، بالاترین نرخ بیكاری كشور را دارد.
وی نبود ثبات در امور ارز و معاملات بانكی در امر صادرات را از دیگر مشكلات صادرات كالا و محصولات استان به خارج از كشور دانست و تاكید كرد: امید است با تمهیدات جدید، صادرات محصولات تسهیل شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در سال آینده 150 هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در این استان تكمیل و بهره برداری خواهد شد.
سید نعیم امامی با اشاره به بهره برداری مجتمع عظیم پتروشیمی لردگان در سال آینده افزود: برای تكمیل این مجتمع تولیدی افزون بر 120 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی از راه اندازی و فعال شدن فاز دوم صنایع فولاد سفیددشت در نیمه نخست سال آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از طرح های صنعتی مادر در سال آینده چهارمحال و بختیاری به یك استان صنعتی كشور تبدیل خواهد شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری ارزش محصولات صادراتی این استان طی 9 ماه نخست امسال را 62 میلیون دلار اعلام كرد و محصولات صادرات این استان امسال به 22 كشور جهان انجام شد.
وی كمبود نقدینگی، پیمان سپاری، مشكلات تبادل ارز در امر صادرات را عمده مشكل صادركنندگان این استان عنوان كرد و گفت: برای سرپا نگه داشتن امر تولید و حمایت از تولیدكننده حمایت همه جانبه مسولان عالی نظام
بویژه قانون گذاران را می طلبد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از صادر كنندگان نمونه در بخش صنایع فلزی، صنایع غذایی، لوازم خانگی و بخش كشاورزی و خوراك آبزیان استان تجلیل شد.
6199/6021