۱۳ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۰۶
کد خبر: 83158033
T T
۰ نفر
آيين سالگرد شهادت «يونس اماني» در مياندوآب برگزار شد

مهاباد - ايرنا - آيين اولين سالگرد شهادت سردار رشيد اسلام حاج يونس اماني و ۲ تن از همرزمانش /از شهداي وزارت اطلاعات/ كه در دي سال گذشته در درگيري با تروريست هاي مسلح به فيض رفيع شهادت نايل آمده بودند، عصر روز پنجشنبه در مياندوآب برگزار شد.

به گزارش ايرنا، اين آيين در حسينيه حضرت علي اكبر (ع) روستاي زنجيرآباد از توابع بخش مركزي مياندوآب و در محل زادگاه اين شهيد بزرگوار برگزار شد و فرماندار، فرماندهان نظامي و انتظامي مياندوآب و اقشار مختلف مردم اين شهرستان در آن حضور داشتند.
امام جمعه مياندوآب در اين آيين اظهار داشت: واژه هايي مانند علم، عالم و استاد با ارزش و قابل احترام است و همه در برابر اين كلمه ها تواضع مي كنند و حتي فردي كه صاحب سرمايه است وقتي معلم دوران ابتدايي خود را مي بيند در برابر وي تعظيم مي كند.
حجت الاسلام حميد حسن زاده افزود: اما در اين ميان واژه اي كه اولاتر و با قداست از ساير كلمه هاست واژه ' شهادت' است كه تنها نصيب افراد خاص مي شود و حتي نيكي به پدر و مادر كه بهترين نيكي هاست و قرآن كريم نيز به آن تاكيد كرده است، به پاي ارزش شهادت نمي رسد.
وي بيان كرد: آناني كه در راه خدا جان خود را فدا مي كنند و شهيد مي شوند نبايد مرده پنداشته شوند؛ بلكه شهدا براساس آيات قرآني زنده هستند.
وي تاكيد كرد: شهادت از باب معرفت است و نصيب هركسي نمي شود و شهيد رشيد اسلام سردار'حاج يونس اماني' و همرزمان ايشان و شهداي جنگ تحميلي و انقلاب اسلامي افرادي گلچين شده هستند.
امام جمعه مياندوآب با توصيف شهادت اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب كه قدرت هاي بزرگ دنيا تمام حركات و جزييات زندگي ايشان را رصد مي كنند وقتي در برابر تابوت شهدا قرار مي گيرد دو زانو خم شده و به آن بوسه مي زنند و اين نشان از اهميت شهادت و حسرت براي شهادت است.
به گزارش ايرنا، شهيد يوسف اماني و 2 تن ديگر از همرزمانش در دي ماه سال 1396در راه دفاع از امنيت كشور و مبارزه با ضد انقلاب در پيرانشهر به درجه رفيع شهادت نايل آمدند.
مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9871/6185/3072