۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83162878
T T
۰ نفر

تخلف بهداشتی در همدان افزایش یافت

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶
کد خبر: 83162878
تخلف بهداشتی در همدان افزایش یافت

همدان- ایرنا- كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان گفت: گزارش های مردمی در زمینه تخلف های بهداشتی به سامانه 190 در سال جاری 71 درصد افزایش داشته است.

علیرضا ظفرمیرمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه 766 مورد گزارش تخلف از ابتدای سال جاری تاكنون به سامانه 190 اطلاع رسانی شده است اضافه كرد: افزایش گزارش های مردمی موید اعتماد به عملكرد این سامانه و افزایش آگاهی مردم نسبت به ضرورت اطلاع رسانی تخلف های بهداشتی است.
كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان بیان كرد: رعایت نكردن بهداشت فردی در مراكز تهیه و توزیع موادغذایی و اماكن عمومی و رعایت نكردن بهداشت وسایل و ابزار كار موادغذایی بیشترین میزان شكایت های مردمی را تشكیل می دهد.
ظفر میرمحمدی، عرضه مواد غذایی تقلبی، بدون مشخصات، فاسد و تاریخ مصرف گذشته، رعایت نكردن دستورالعمل های مربوط به بی خطرسازی پسماند بهداشتی در مراكز درمانی، مطب ها و كلینیك های خصوصی، دفع غیربهداشتی فاضلاب منازل مسكونی، تجمع زباله در معابر و عرضه غیربهداشتی موادغذایی توسط دست فروشان را از تخلف های رسیدگی شده دانست.
وی ادامه داد: پس از تماس شهروندان با سامانه 190 درخواست آنها و در ادامه روند رسیدگی به موضوع در سامانه ثبت می شود.
كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان اظهار داشت: اواسط آذر امسال سرنشینان یك دستگاه اتوبوس از 6 دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان راهیان نور پس از خوردن عصرانه دچار مسمومیت شدند.
ظفر میر محمدی افزود: كارشناسان این مجموعه بلافاصله وارد عمل شده و برای رستوران بین راهی واقع در مسیر جوكار - ملایر اخطار بحرانی صادر كرده و آن را پلمب كردند.
وی ادامه داد: بررسی های گویای این بود كه پس از اتمام غذا، برای شماری از دانش آموزان غذای مانده سرو كرده كه منجر به مسمومیت آنها شده بود.
كارشناس مسئول بهداشت محیط معاونت بهداشتی همدان گفت: شهروندان در صورت مشاهده جسم خارجی در مواد غذایی، كیفیت و طعم نامطلوب غذا می توانند موضوع را به سامانه 190 اطلاع رسانی كنند.
ظفرمیرمحمدی افزود: 190سامانه مدیریت و نظارت مردمی ستاد فوریت های سلامت محیط و كار است كه با هدف رسیدگی به تخلف های بهداشتی مراكز تهیه و توزیع موادغذایی و اماكن عمومی، پاسخگویی به شكایت های مردمی، ارزیابی سریع از بهداشت محیط در مناطق آسیب دیده در بحران و حوادث غیر مترقبه راه اندازی شده است.
وی اضافه كرد: این سامانه همچنین آماده دریافت و پیگیری گزارش های مردمی در زمینه حوادث شیمیایی، بیولوژیكی، پرتویی و زیست محیطی است.
7526/2087