۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83163247
T T
۰ نفر

انقلاب اسلامي ايران ريشه در دين دارد

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۸
کد خبر: 83163247
انقلاب اسلامي ايران ريشه در دين دارد

سنندج - ايرنا - استاد حوزه و دانشگاه و كارشناس مسائل ديني كشوري گفت: انقلاب اسلامي ايران ريشه در دين و اعتقادت مردم دارد و در شرايطي به پيروزي رسيد كه ظلم و ستم كشور را فرا گرفته بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام عليرضا اكبر پناهي مقدم روز سه شنبه در همايش طلايه داران فاطمي با محوريت هيئات مذهبي و مداحان كردستان در سنندج اظهار داشت: امروز وارث انقلاب و نظامي هستيم كه از آن به عنوان معجزه قرن نام مي برند و بايد با تمام توان براي حفظ آن تلاش كنيم.
وي با اشاره به اسرار پيروزي انقلاب، گفت: انقلاب اسلامي ايران ريشه ديني دارد و مردم براي دينشان به ميدان آمدند و امام خميني(ره) كه دشمن را به خوبي مي شناخت و حرفش به دل مردم نشست.
اين استاد حوزه و دانشگاه و كارشناس مسائل ديني كشوري با بيان اينكه گروه و جناح بندي حيله دشمن براي فدا شدن اسلام است، افزود: گروه بازي ملت را از هم جدا مي كند و همه ما بايد زير پرچم الهي و حزب الله حركت كنيم.
وي گفت: داشتن رهبر ديني از ديگر اسرارهاي نظام و انقلاب اسلامي است و امام راحل مرجع تقليد بود و تمام علما اعم از هل سنت و تشيع ايشان را قبول داشتند و پا به پاي وي براي پيروزي نظام تلاش كردند.
حجت الاسلام پناهي مقدم مردمي بودن را يكي ديگر از اسرار پيروزي نظام دانست و افزود: به اعتراف دوست و دشمن دست خداي متعال بر روي سر اين انقلاب بود و پيروزي اين نظام رقم زده شد.
اين استاد حوزه و دانشگاه با تاكيد بر اينكه بايد نسل فعلي در جريان تاريخ اين كشور حداقل از 100 سال گذشته تاكنون قرار بگيرند گفت: تبيين اين تاريخ براي نسل جديد موجب مي شود آنان بدانند كه خداوند متعال چه هديه ارزشمندي به آنها داده است.

**برافراشتن پرچم عزت و شرف انقلاب از وظايف مسئولان است
مديركل تبليغات اسلامي كردستان نيز در اين همايش گفت: حفظ و ثبات انقلاب اسلامي و برافراشتن پرچم عزت و شرف نظام از وظايف و رسالت هاي اصلي مسئولان است.
حجت الاسلام مختار كرمي افزود: مسئولان بايد راه و ياد امام را زنده نگه دارند چرا كه اين افكار راه و مسير صحيح را به همه ما نشان مي دهد.
وي اظهار داشت: مسئولان نظام براي تحقق جامعه نمونه اسلامي بايد از همه دشواري ها و سختي ها عبور كنند و هيچ مدير و مسئولي از انقلاب طلب ندارد بلكه اين مردم هستند كه از نظام طلب دارند.
وي افزود: مردم ما در تمام اين سال ها همه آنچه كه داشته اند را پاي نظام گذاشته اند ضمن اينكه هيچگاه خود را طلبكار ندانسته و همواره خود را سرباز امام و انقلاب مي دانند
همايش طلايه داران فاطمي با سه محورهيئات مذهبي و مداحان، خطبا و وعاظ و همايش عمومي و مردمي در استان كردستان برگزار مي شود.
7348 / 3034