۲۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83166994
T T
۰ نفر

زمین خواری در همدان سازماندهی شده است

۲۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۷
کد خبر: 83166994
زمین خواری در همدان سازماندهی شده است

همدان- ایرنا- رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: دست اندازی سود جویان به اراضی ملی به صورت حرفه ای و سازماندهی شده صورت گرفته است.

علیرضا قاسمی مجاهد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشتر پرونده های تشكیل شده موید برنامه ریزی سودجویان برای زمین خواری است.
وی بیان كرد: برخی علنی و آشكار وارد میدان نشده و در پشت پرده زمین خواری قرار دارند و هزینه های میلیاردی برای دستیابی به هدف خود هزینه می كنند.
رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان اضافه كرد: آنها با استفاده از توان مشاوران زبده و توانمند درصدد دور زدن قانون هستند و در این راستا علنی و آشكار وارد میدان نشدند.
قاسمی مجاهد افزود: این قبیل افراد سود جو زمین های زارعی را به قیمت بسیار نازل خریداری كرده و هنگام حضور در دادگاه نیز از كشاورزان و مالكان قبلی زمین به عنوان شهود استفاده می كنند.
وی گفت: با توجه به جدیت دستگاه قضایی به ویژه دادستان ها برای برخورد با زمین خواران، نقشه سودجویان با شكست مواجه شده است.
رییس اداره حقوقی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان كرد: 9 ماهه سال گذشته 879 پرونده زمین خواری در محاكم قضایی این استان تشكیل شد كه امسال به 733 پرونده كاهش یافت.
قاسمی مجاهد اظهار داشت: 888 پرونده امسال مختومه شده كه منجر به بازپس گرفتن 476 هكتار ازاراضی ملی از دست متصرفان و سودجویان شده است.
7526/2087