۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 83168894
T T
۰ نفر
پرستاران صادق ترین قشر بهداشت و درمان هستند

شهركرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: پرستاران از صادق ترین قشر بهداشت و درمان و مكمل این حوزه به شمار می روند.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یكشنبه در جشن روز پرستار در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی شهركرد با تبریك ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افزود: نامگذاری روز ولادت حضرت زینب بعنوان روز پرستار ، یك نامگذاری شایسته و بجایی بوده است كه نشان از عظمت و كار ارزشمند این قشر دارد.
وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در جاودانه ماندن حماسه كربلا، تصریح كرد: اگر دفاع از حق و حقیقت و تبیین حماسه كربلا از سوی این بانوی بزرگوار اسلام نبود امروز اثری از كربلا در اذهان مردم باقی نمی ماند.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ نیز در این آیین با اشاره به شاخص های توسعه یافتگی جوامع، سلامت را از مهمترین این شاخص ها برشمرد و گفت: بی شك پرستاران در این حوزه نقش بسیار مهمی برعهده دارند.
علی كاظمی باباحیدری افزود: نظام جمهوری اسلامی طی 40 سال گذشته ، خدمات مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان به مردم ارائه كرده است.
وی همچنین به خدمات وزارت بهداشت در مناطق محروم استان اشاره كرد و افزود: انتظار می رود در ادامه اجرای طرح تحول سلامت نقایص موجود برطرف شود تا شاهد اثرگذاری بیش از پیش این طرح باشیم.
كاظمی با تاكید بر پرداخت به موقع مطالبات پرستاران، تصریح كرد: بیمه سلامت تمام بدهی خود به دانشگاه را پرداخت كرده و انتطار می رود دانشگاه مطالبات پرستاران را زودتر پرداخت كند.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: تفكیك شبكه بهداشت شهرستان كوهرنگ از بیمارستان این منطقه نیز از دیگر مطالباتی است كه امید می رود مدنظر مسئولان قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 3 هزار كادر پرستاری است.
این استان دارای 2 دانشكده پرستاری درشهرهای شهركرد و بروجن است كه هم اینك 350 دانشجو در این مراكز آموزشی مشغول تحصیل هستند.
7363/2097