۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83170059
T T
۰ نفر

سه فرودگاه مسكو تهدید به بمب گذاری شدند

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۹
کد خبر: 83170059
سه فرودگاه مسكو تهدید به بمب گذاری شدند

مسكو - ایرنا - خبرگزاری ریانووستی روسیه در خبری فوری اعلام كرد كه سه فرودگاه مسكو ساعاتی پیش تهدید به بمب گذاری شده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ماموران خدمات اضطراری مسكو در حال چك كردن فرودگاه های شرمتووا، داماددووا و ونوكووا در شمال، جنوب شرقی و جنوب غربی مسكو و مركز تجاری آخوتنی ریاد در اطراف میدان سرخ هستند.
اكثر پروازهای شركت های هواپیمایی ایران به روسیه (ماهان و ایران ایر) در ونوكووا بر زمین می نشیند كه قرار است به تازگی نامش به «آندره توپولف» (طراح بزرگ هواپیماهای مسافربری روسیه) تغییر یابد.
منبع تهدیدها تماس افراد ناشناس عنوان شده است.
از فرودگاه دامادیو و ونوكووا خبر رسیده است كه تا لحظه انتشار خبر هنوز تخلیه نشدند.
گفتنی است، نیروهای امنیتی روسیه دستكم در دو سال اخیر درگیر تلفن های ناشناس و تهدید آمیز بمب گذاری در نقاط مختلف مسكو و چند شهر دیگر روسیه بوده اند.
اوج این تماس ها پیش از جام جهانی فوتبال 2018 در روسیه به ثبت رسید به طوری كه در شش ماه منتهی به جام جهانی فوتبال هر هفته چند مركز تجاری یا ساختمان معتبر و فرودگاه در مسكو در پی تهدید تلفنی تخلیه می شدند.
وزارت خارجه روسیه نیز از این تماس ها در امان نماند بطوری كه یك بار نیز گزارش شد كه مقر اصلی وزارت امور خارجه روسیه از ترس بمب گذاری و پس از تماس تلفنی ناشناس تخلیه شده است.
روس ها منشا اصلی تماس های تلفنی را اوكراین می دانند اگر چه تحقیقات پیرامون این تماس ها همچنان جریان دارد و نمایندگان پارلمان برای كاهش این جرایم، مجازات های سنگینی برای مزاحمت تلفنی در روسیه وضع كرده اند كه كمتر از مجازات قتل در بزرگترین كشور دنیا نیست.
اروپام*391* 1346 **