۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83170232
T T
۰ نفر
پنجم بهمن، آخرين فرصت شركت در جشنواره شهرنگار قم

قم - ايرنا - مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم گفت: پنجم بهمن ماه امسال آخرين فرصت شركت در دومين دوره جشنواره شهرنگار با موضوع طراحي المان شهري و نقاشي ديواري ويژه نوروز 98 است.

به گزارش ايرنا، سيد محمد موسوي منش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار كرد: اين سازمان در نظر دارد نسبت به ارتقاي شاخص هاي هنري در منظر شهري، ساماندهي بصري و زيباسازي فضاهاي شهري، اين جشنواره را به منظور تامين طرح هاي اِلمان هاي شهري، ديوارنگاري و نقاشي معابر و بوستان ها با موضوع نوروز برگزار كند.
وي؛ قم شهر كريمه اهل بيت(ع)، بهار و رستاخيز و تجلي آيات الهي، شاخص هاي فرهنگي و مذهبي شهر قم، ظهور، نيمه شعبان، ذكر و دعاي تحويل سال، استقبال از بهار، حال و هواي نوروز، تولد دوباره طبيعت، آيين ها و آداب و رسوم مراسم نوروز، سفره هفت سين، رنگ و جذابيت در شهر، هواي پاك و شهر پاك، شهر دوست داشتني و آرامش بخش، بازي با نور و رنگ و سايه، ايجاد روحيه نشاط و شادي، سلامت جسمي و رواني و خانواده و همدلي را از موضوع هاي فراخوان اين جشنواره برشمرد.
وي افزود: علاقه مندان تا پنجم بهمن ماه امسال فرصت دارند، آثار خود را به اين سازمان به نشاني قم، خيابان آيت الله طالقاني (آذر)، كوچه 25، بوستان شهداي آذر، سازمان زيباسازي ارسال كنند و براي كسب اطلاعات بيشتر در قم با تلفن 37705230 با پيش شماره 025 تماس حاصل نمايند و يا به تارنماي اين سازمان به نشاني http://zibasazi.qom.ir مراجعه كنند.
موسوي منش با بيان اين كه آثار رسيده از سوي هنرمندان مطرح كشوري مورد ارزيابي قرار مي گيرد، گفت: هشت طرح برگزيده اول، هشت طرح برگزيده دوم و 12 طرح برگزيده سوم در اين جشنواره، معرفي و از صاحبان اين اثرها تجليل مي شود و تلاش مي كنيم تا 25 اسفندماه امسال طرح هاي برگزيده در سطح شهر اجرايي شود.
وي با بيان اين كه با توجه شروع ايام نيمه شعبان در ابتداي سال آينده، موضوع نيمه شعبان نيز در فراخوان اين جشنواره لحاظ شده است، گفت: همچنين براي ساخت اِلمان هاي شهري براي چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران در جشنواره «چله سرو» فراخوان داده ايم.
وي خاطرنشان كرد: تاكنون نقاشي ديواري و المان شهري شهداي شاخص مانند شهيدان زين الدين و صادقي در سطح شهر اجرا شده است.
موسوي منش گفت: در ساخت المان هاي شهري تلاش مي كنيم تا المان ها چند كاركردي باشند تا در زمان هاي گوناگون بتوان از آنان استفاده كرد و نيز المان هاي نوروزي پس از جمع آوري، با انجام بازسازي در سال هاي آتي مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
وي در بخش ديگر سخنان خود درباره ساماندهي تبليغات شهري گفت: ضوابط استقرار و شكلي تبليغات شهري مربوط به سازمان زيباسازي مي شود، اما تاييد محتواي تبليغات با اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي است.
7406/ 1175