۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱
کد خبر: 83173573
T T
۰ نفر
يك ضد انقلاب به 22 سال حبس محكوم شد

تهران- ايرنا- آرياسب باوند، دبيركل حزبي موسوم به اتحاد شوراي استان ها كه بهمن سال گذشته در حين ورود غيرقانوني به كشور بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب به تحمل 22 سال و 6 ماه حبس محكوم شد.

محمدحسين آقاسي، وكيل مدافع آرياسب باوند عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضايي ايرنا با اعلام اين خبر گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب موكلم را به اتهام تشكيل و اداره گروه به 15 سال، فعاليت تبليغي عليه نظام به 18 ماه و به اتهام ورود و خروج غيرقانوني به كشور به سه سال حبس و به اتهام توهين به رهبري به 3 سال حبس محكوم كرده است كه جمعاً 22 سال و 6 ماه مي شود.
اين وكيل دادگستري افزود: به خاطر اينكه موكلم بيش از سه عنوان اتهامي دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامي اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را در نظر گرفته است.
آقاسي يادآور شد: در صورت قطعيت يافتن اين حكم، طبق قانون اشد مجازات يعني 15 سال حبس براي باوند اجرا مي شود.
وي كه وكالت مهي زاد پشت پناه ديگر متهم اين پرونده را هم بر عهده دارد افزود: شعبه 15 دادگاه انقلاب وي را به اتهام عضويت در حزب خود ساخته اتحاد شوراي استان ها به 5 سال حبس، فعاليت تبليغي عليه نظام به يكسال حبس و ورود غيرقانوني به كشور به يكسال محكوم كرد و در صورت قطعيت يافتن، 5 سال حبس اجرا مي شود.
آرياسب باوند، دبير كل حزبي تحت عنوان «حزب اتحاد شوراي استانها » است كه در تركيه با اپوزيسيون خارج از كشور همكاري مي كرد.
او 21 بهمن سال 96 هنگام ورود به كشور بازداشت شد.
اين پرونده يك متهم ديگر هم دارد كه «مهي زاده پشت پناه» است. او سال گذشته به همراه باوند در حين ورود به كشور دستگير و بازداشت شد.
اجتمام *9104 * 3063
۰ نفر