۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83173593
T T
۰ نفر

5 هزار مگاوات انرژی پاك در كشور تولید می شود

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 83173593
5 هزار مگاوات انرژی پاك در كشور تولید می شود

بوشهر-ایرنا- مدیركل دفتر مدیریت مصرف برق شركت توانیر گفت: تا 2 سال آینده پنج هزار مگاوات انرژی پاك خورشیدی و بادی در كشور تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمدی یزدی روز چهارشنبه در جمع اعضای بسیج رسانه استان بوشهر در شهرك صنعتی خورموج افزود: امروز انرژی پاك خورشیدی و بادی یكی از بهترین، سالمترین و به صرفه ترین انرژی های برق دنیا است كه ایران نیز برنامه های خوبی برای راه اندازی، استفاده و توسعه از ین انرژی در دست اجرا دارد.
وی افزود: در زمان حاضر تجهیزات 700 مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در كشور نصب و راه اندازی شده و بر اساس برنامه پیش بینی شده تا 2 سال آینده ظرفیت انرژی خورشیدی و بادی به 5 هزار مگاوات برسد.
احمدی یزدی اضافه كرد: آلودگی زیست محیطی انرژی فسیلی به ازای هر كیلووات ساعت حدود 800 گرم است در صورتی كه انرژی خورشیدی و بادی هیچ آلودگی زیست محیطی ندارد.
وی تاكید كرد: امروز كشور آلمان 20 هزار مگاوات انرژی خورشیدی تولید می كند و ایران با موقعیت بسیار خوب جغرافیایی و وسعت آن بهترین كشور برای تولید انرژی خورشیدی است.
احمدی یزدی ادامه داد: یكی از برنامه های مهم وزارت نیرو و جامعه مهندسین بسیج كشور اجرای طرح جهاد روشنایی با استفاده از انرژی خورشیدی است و بر اساس این طرح 50 درصد هزینه نصب نیروگاه خورشیدی به صورت كمك بلا عوض و 50 درصد به صورت وام كم بهره دراز مدت برای بخش خصوصی و دولتی تامین می شود.
وی افزود: استفاده از انرژی خورشیدی باعث صرفه جویی در هزینه ها، كاهش شدید آلودگی محیط زیست و كاهش هزینه تولید و احداث شبكه خط انتقال و سایر هزینه ها خواهد شد.
مدیر كل دفتر مدیریت مصرف شركت توانیر افزود: یكی دیگر از برنامه های این وزارت اجرای طرح مدیریت مصرف و صرفه جویی برق در كشور است و با توجه به كمبود برق تولیدی نیاز به مشاركت و همراهی رسانه های گروهی برای جلب مشاركت مردم داریم.
احمدی یزدی تاكید كرد: برای تابستان سال آینده بیش از هشت هزار مگاوات برق كمبود داریم كه نیازمند همراهی و مشاركت گسترده مردم و مسئولان محلی برای صرفه جویی در مصرف برق هستیم.
فرماندار دشتی گفت: شهرستان دشتی پیشتاز تولید برق پاك و انرژی خورشیدی در استان بوشهر است.
عبدالله نادری افزود: در زمان حاضر یك نیروگاه با ظرفیت تولید 100 كیلوات برق خورشیدی در شهرك صنعتی خورموج نصب و راه اندازی شده و بزودی یك نیروگاه 200 كیلواتی دیگر نیز راه اندازی می شود.
وی اضافه كرد: طرح احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 2 مگاوات در دشتی در دست تدوین و اجراست.
نادری ادامه داد: برای احداث این نیروگاه 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه خواهد شد.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 كیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206