۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۵۲
کد خبر: 83177893
T T
۰ نفر
تاب آوری اجتماعی زنان سرپرست خانوار كردستانی تقویت می شود

سنندج - ایرنا - مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كردستان گفت: مرحله دوم طرح تاب آوری اجتماعی زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه و سكونتگاه های غیررسمی مركز استان در آستانه سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اجرا می شود.

لیلا آژیر عصر یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای مرحله اول طرح تاب آوری اجتماعی از سال 94 در استان آغاز شده و كردستان در این مرحله جزو 13 استان الگو (پایلوت) برای اجرای طرح بوده كه هم اكنون به دلیل استقبال گسترده مردم به كل استان های كشور تعمیم داده شده است.
وی افزود: در این مدت طرح تاب آوری اجتماعی در تمام شهرستان های استان به صورت استانی و براساس نقشه آسیب های موجود در هر شهرستان اجرا شده و جامعه هدف آن بیشتر حاشیه شهرها، روستاها و مناطق آسیب خیز بوده است.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كردستان گفت: مرحله دوم طرح تاب آوری اجتماعی هم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به صورت آزمایشی در سكونت گاه های غیررسمی براساس برنامه ریزی های معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در10 استان كشور از جمله كردستان اجرا می شود.
وی افزود: براین اساس در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی مرحله دوم این طرح به صورت آزمایشی در سنندج و توسط دفاتر تسهیلگری برای زنان سرپرست خانوار ساكن در مناطق حاشیه و سكونتگاه های غیررسمی این شهرستان اجرا می شود.
آژیر اضافه كرد: ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی، افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده ها در مقابل آسیب های اجتماعی و تعارضات خانوادگی را از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود: طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سكونت گاه‌های غیررسمی نیز در این استان اجرا می شود و براساس اقدامات انجام شده400 نفر از بانوان استان زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.
مرحله دوم طرح تاب آوری اجتماعی زنان سرپرست خانوار به صورت آزمایشی در 10 استان كشور شامل آذربایجان غربی، لرستان، كردستان، كرمان، كرمانشاه، هرمزگان، خوزستان، البرز، فارس و سیستان و بلوچستان اجرا می شود.
7348 / 3034