۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83179727
T T
۰ نفر
هزار نفر از مردم بخش قرقری هیرمند خدمات سلامت دریافت كردند

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زابل گفت: هزار نفر از مردم بخش قرقری و تپه كنیز شهرستان هیرمند از خدمات رایگان بهداشتی، آزمایشگاهی، پزشكی و دندانپزشكی بهره مند شدند.

دكتر جواد اكبری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خدمات بهداشتی با همكاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زابل، شبكه بهداشت و درمان شهرستان هیرمند و گروه خیریه اعزامی از تهران انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینكه قالب مردم این منطقه از نظر اقتصادی، اشتغال، وضعیت راه و مانند آن دارای مشكلات فراوانی هستند خدمات تخصصی پزشكی و بهداشتی با همكاری گروه خیری در این مناطق به طور رایگان انجام شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی زابل بیان كرد: در این طرح بیش از 400 نفر از افراد منطقه توسط پزشك ویزیت و در حوزه خدمات تخصصی دندانپزشكی نیز افزون بر 150 نفر در حوزه های مختلف دندانپزشكی خدمات دریافت كردند.
وی تحویل داروی رایگان به 194 نفر، ارائه آزمایشات تخصصی به 32 نفر و تحویل مایع دهانشویه به 40 نفر را از جمله خدمات ارائه شده توسط این تیم بهداشتی عنوان كرد.
اكبری گفت: ارائه آموزش های بهداشتی شامل سلامت دهان و دندان، بیماری های مشترك بین حیوان و انسان، تغذیه سالم و مانند آن از دیگر خدماتی بود كه به مردم بخش قرقری و تپه كنیز شهرستان هیرمند ارائه شد.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران و مهرستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، چابهار و كنارك زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارد.
9914**3213