۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 83181011
T T
۰ نفر
بازی «سارقان تجهیزات ریلی» با جان مردم

تهران- ایرنا- بازی با جان و مال مردم با افزایش سرقت تجهیزات ریلی سبب شده تا رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی از راه اندازی نخستین «درزین»(مینی بوس ریلی) گشت پلیس در خطوط راه آهن كشور خبر داده و اعلام كند، در 9ماهه امسال میزان كشف ادوات سرقتی در حمل و نقل ریلی كشور 65 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، سردار «محمد شرفی» صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم آغاز به كار نخستین «درزین» گشت پلیس راه آهن كشور افزود: هرگونه سرقت از تجهیزات و اداوات ریلی كشور نه تنها امنیت تردد را در این خطوط كاهش می دهد بلكه ممكن است به یك فاجعه بزرگ انسانی در شبكه ریلی كشور منجر شود.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تاكید كرد: افرادی كه اقدام به سرقت تجهیزات ریلی می كنند به منافع عموم مردم لطمه می زنند بنابرین پلیس با شدت به مقابله با هرگونه سرقت از خطوط ریلی می كند.
وی خاطرنشان ساخت: سرقت یك پیچ از شبكه ریلی كشور شاید آنچنان ارزشی نداشته باشد اما سبب باز شدن خط آهن و بروز حادثه بزرگی می شود.
شرفی با یادآوری میزان كشفیات پلیس راه آهن در 9 ماهه امسال، گفت: میزان كشف قاچاق در صنعت حمل ونقل ریلی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تعداد پرونده 14 درصد، از نظر دستگیری تعداد سارقان 109 درصد و از نظر ارزش ریالی 370 درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی همچنین یادآورشد كه در این مدت میزان كشف مواد مخدر نیز 100 درصد رشد داشته است.
وی در ادامه به اهمیت استفاده از تجهیزات و فناوری های جدید توسط پلیس در كاهش جرایم به ویژه در خطوط ریلی كشور اشاره كرد و گفت: استفاده از «درزین» پلیس، بازدهی پلیس را در راه آهن كشور ارتقا خواهد داد زیرا صنعت حمل ونقل ریلی در توسعه پایدار اقتصادی كشور نقش مهمی دارد.

** كنترل 13 هزار كیلومتر از شبكه ریلی نیازمند بالگرد
فرمانده پلیس راه آهن كشور نیز در این مراسم، امنیت در شبكه ریلی را یكی از مهمترین اولویت های پلیس برشمرد و گفت: عبور شبكه ریلی كشور از 86 شهر حساسیت های آن را نشان می دهد.
سرهنگ «حشمت الله ملكی» افزود: كنترل 13 هزار كیلومتر خطوط فرعی و اصلی شبكه ریلی كشور توسط پلیس راه آهن در مناطق كویری، كوهستان و تونل ها در گرما و سرما و به صورت شبانه روزی كاری سخت و بزرگی است.
وی استفاده از تجهیزات، شیوه ها و فناوری های جدید را در این بخش بسیار ضروری دانست و گفت: انتظار داریم برای كنترل بیشتر این خطوط در آینده، بالگردهای مناسبی در اختیار پلیس قرار گیرد.
فرمانده پلیس راه آهن با بیان اینكه سارقان امنیت مردم را هدف قرار می دهند، به عوامل سرقت تا مالخران هشدار داد: هرگونه خریدوفروش تجهیزات و اداوات شبكه ریلی جرم بزرگی است و پلیس به شدت با آنها برخورد خواهد كرد.
سرهنگ ملكی تاكید كرد: مردم باید با اطمینان خاطر بالایی در شبكه ریلی كشور تردد كنند و پلیس اجازه نخواهد داد امنیت و ایمنی این خطوط در سطح كشور به خطر بیافتد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم با حضور معاونان و اعضای هیات مدیره شركت راه آهن و نیروهای پلیس، نخستین «درزین» پلیس برای گشت و كنترل شبكه ریلی در اطراف تهران و سایر خطوط ریلی كشور كار خود را آغاز كرد.
اقتصام**1108 ** 2023