۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83183271
T T
۰ نفر
خيّران سلامت 4000 ميليارد ريال در بخش درمان هزينه كردند

مهاباد - ايرنا - رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكنون خيّران سلامت چهار هزار ميليارد ريال را در سطح كشور براي بخش درمان هزينه كرده اند.

به گزارش ايرنا، حسينعلي شهرياري روز پنجشنبه در جلسه مجمع سلامت تكاب افزود: اين ميزان مشاركت خيران سلامت در زمينه توسعه مراكز درماني، خريد و نصب تجهيزات پزشكي و تامين دارو براي بيماران هزينه شده است.
وي با بيان اينكه سازمان هاي مردم نهاد (سمن ها) نقش مهم و تاثيرگذاري در بهبود تجهيزات و امكانات بخش درمان كشور ايفا مي كنند، بيان كرد: مجمع خيران سلامت در سراسر كشور براي ساماندهي و هدفمند كردن كمك ها و مشاركت هاي خيران براي كمك به بخش درمان كشور راه اندازي شده است.
شهرياري اضافه كرد: خيّران سلامت براي مشاركت در امر خداپسندانه كمك به بيماران بايد با دانشگاه هاي علوم پزشكي هماهنگ شوند و كمك هاي خود را به صورت هدفمند و منطبق با نيازهاي بخش درمان ارايه كنند.
رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مجامع سلامت در سراسر كشور كمك هاي خيرّان را بر اساس نيازها، اولويت ها و توجيه هاي منطقي در بخش درمان هزينه كنند.
نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين جلسه گفت: فاصله تكاب با شهرهاي همجوار در زمينه شاخص هاي توسعه زياد است و به زيرساخت هاي اين شهرستان توجه كافي نشده است.
همايون هاشمي افزود: تكاب نسبت به ساير شهرستان هاي آذربايجان غربي عقب ماندگي بيشتري دارد و اين محروميت در بخش بهداشت و درمان ملموس تر و محسوس تر است.
وي بيان كرد: نيمه تمام ماندن بيمارستان 64 تختخوابي تكاب در 12 سال گذشته از مهمترين دلايل محروميت اين شهرستان و كم توجهي به توسعه شاخص هاي بهداشتي و درماني در اين شهرستان محسوب مي شود.
هاشمي ادامه داد: براي رفع محروميت از تكاب به ويژه در بخش بهداشت و درمان لازم است مسوولان استاني در زمينه تخصيص اعتبارات عمراني به اين شهرستان توجه بيشتري داشته باشند.
نماينده مردم مياندوآب، شاهين دژ و تكاب در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: براي توسعه و بهبود جاده هاي اين شهرستان هفت طرح به تصويب رسيده است كه با اجراي آنها مشكل محورهاي ارتباطي تكاب حل خواهد شد.
فرماندار تكاب نيز در اين جلسه گفت: توسعه تكاب با ظرفيت ها و توانمندي هاي شهرستان متناسب نيست و تكاب با وجود داشتن منابع و ظرفيت هاي غني از محروميت رنج مي برد.
علي مكرمي افزود: تكميل بيمارستان 64 تختخوابي كه بيش از 12 سال نيمه تمام مانده است از مطالبه هاي اصلي مردم اين منطقه به شمار مي رود و اميدواريم دولت نگاه ويژه اي براي تكميل آن داشته باشد.
وي با بيان اينكه وضعيت نامناسب راه هاي دسترسي، نبود فاضلاب شهري و نيمه تمام ماندن بيمارستان و كمبود امكانات پزشكي از مهمترين مشكلات اين شهرستان محسوب مي شود، ادامه داد: راه اندازي اورژانس هوايي دستاورد خوبي در بخش درمان تكاب به شمار مي رود اما با توجه به دوري تكاب از مراكز استان ها و كمبود دسترسي به امكانات بهداشتي و درماني بايد خدمات رساني ويژه اي در اين شهرستان انجام شود.
مكرمي تاكيد كرد معادن طلا و سنگ تكاب بايد نقش بيشتري در توسعه اين شهرستان ايفا كنند.
به گزارش ايرنا، رييس و اعضاي كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي در سفر يك روزه خود به تكاب در جنوب آذربايجان غربي از بيمارستان نيمه تمام، مراكز درماني از جمله بيمارستان شهدا و مجموعه ميراث جهاني تخت سليمان بازديد و ضمن بررسي مشكلات بخش بهداشت و درمان اين شهرستان با پزشكان و كادر درماني بيمارستان ديدار و گفت و گو كرد.
تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و از شهرهاي محروم و كم برخوردار كشور است كه زيرساخت هاي مناسبي در زمينه راه دسترسي و امكانات بهداشتي و درماني ندارد.
7514/6185/3072