۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83184328
T T
۰ نفر
شهرستان رشت ميزبان دو هزار و 500 برنامه است

رشت - ايرنا - فرماندار رشت گفت: در چهلمين سالگشت پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي دو هزار و 500 ويژه برنامه در حوزه هاي مختلف فرهنگي، هنري و ... در شهرستان برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ميرشمس مومني زاده روز شنبه در جلسه هماهنگي بزرگداشت دهه مبارك فجر شهرستان رشت در فرمانداري افزود: در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برنامه هاي متمايزي نسبت به سال هاي گذشته در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به افتتاح طرح ها و پروژه هاي عمراني در گراميداشت دهه مبارك فجر اظهار داشت: پروژه ها بايد كاملا آماده افتتاح باشد و شاهد طرح هايي نباشيم كه بخشي از عمليات اجرايي آن تمام شده باشد.
مومني زاده با تشريح برخي برنامه هاي محوري در گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بيان داشت: رژه موتوري در دوازدهم بهمن ماه اولين روز از دهه مبارك فجر يكي از اين برنامه هاست، ضروريست تا دست اندكاران اين برنامه براي هر چه باشكوه تر برگزار شدن آن اقدام كنند.
وي با اشاره به برگزاري راهپيمايي بزرگ 22 بهمن همزمان در شهرستان رشت خاطر نشان كرد: مردم با حضور پرشور در راهپيمايي 22 بهمن باشكوهتر از سال هاي گذشته اين پيام را به دنيا اعلام مي كنند كه با آغاز چهل و يكمين سال از عمر انقلاب اسلامي و نظام، همچنان پاي اهداف و آرمان هاي آن هستند.
وي با بيان برنامه هاي مختلف فرهنگي، هنري و ورزشي به مناسبت ايام الله دهه مبارك فجر بيان داشت: برنامه هاي اين ايام بايستي از نوآوري، تنوع و جذابيت بيشتر براي مردم، جوانان و نوجوانان برخوردار باشد و با توجه به ايام فاطميه برنامه هاي قرآني در اولويت برنامه ها قرار گيرد.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه سخنانش با اشاره به سخنان استاندار مبني بر خودداري از هزينه هاي اضافي خاطر نشان كرد: از نصب بنرهاي خيرمقدم در مراسم ها جز براي مهمانان ملي و از هزينه هاي اضافي خودداري شود.
معاون سياسي امنيتي فرماندار شهرستان رشت نيز در اين جلسه در سخناني بيان داشت: جنبه مردمي بخشيدن به مراسم ها، بهره گيري از ظرفيت هاي هنري، ابتكاري و مردمي و حفظ شان و حرمت فاطمه زهرا (س) در برنامه هاي چهلمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي بايستي مورد توجه قرار گيرد.
عليرضا انصاري با تاكيد بر اينكه برنامه هاي ويژه ايام الله دهه فجر بايستي در همه بخش ها، شهر و روستاهاي شهرستان مورد توجه قرار گيرد، خاطر نشان كرد: برنامه ها با محتواي هر چه بيشتر به ويژه براي مخاطبان جوان و نوجوان كه با حال و هواي انقلاب فاصله دارند، برگزار شود.
در اين جلسه هر يك از كميته هاي ستاد دهه فجر شهرستان رشت شامل كميته فرهنگي، هنري و اطلاع رساني، مذهبي و تشكل هاي ديني، كميته روستايي و عشايري، ايثارگران ، بانوان ، فضاسازي و تزئينات شهري و ... برنامه هاي خود را اعلام كردند.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، داراي 930 هزار نفر جمعيت است كه 60درصد آنها شهري و 40 درصد روستايي هستند.
7286/2007