۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 83189265
T T
۰ نفر
طراحي لباس مبتني بر فرهنگ ايراني اسلامي راه ترويج حجاب است

قم – ايرنا – مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با تاكيد بر توجه به طراحي، توليد و ارائه مد و لباس هاي جديد متناسب با فرهنگ ايراني اسلامي گفت: يكي از راه هاي ترويج فرهنگ حجاب و عفاف ارائه لباس با طراحي جديد مبتني بر فرهنگ ايراني اسلامي است.

سيد موسي حسيني كاشاني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا ترويج فرهنگ حجاب و عفاف را از جمله وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و افزود: استفاده از ظرفيت هنر در راستاي معرفي لباس متناسب با فرهنگ ايراني اسلامي از جمله اولويت هاي اين وزارت خانه است كه در اين راستا استفاده از ظرفيت هاي هنري استان ها مورد تاكيد قرار گرفته است.
وي وضعيت پوشاك كشور را نيازمند مُدهاي ملي و استاني دانست و ادامه داد: با توجه به خرد فرهنگ هاي و وجود اقوام با فرهنگ هاي مختلف، نمي توان يك نوع مد و لباس خاص را براي همه كشور تجويز كرد بلكه بايد در طراحي لباس ها به فرهنگ و منطقه جغرفيايي نيز توجه شود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با بيان اينكه حلقه وصل ميان طراح مد ولباس، توليد كننده ومردم معيوب است اظهار داشت: وظيفه مسئولان و متوليان فرهنگي به ويژه اداره كل ارشاد بسترسازي براي ايجاد ارتباط موثر ميان طراح، توليدكننده و مردم مي باشد كه در اين راستا تاكنون چندين نمايشگاه مد و لباس در اين استان برگزار شده است.
وي ادامه داد: در سال هاي اخير برخي طراحي هاي جديد لباس مبتني بر مباني ايراني اسلامي كه به توليد رسيده با استقبال مردم مواجه شده كه اين موضوع نشان دهنده اين است كه اگر لباس با طراحي بومي و كيفيت مناسب توليد شود به طور قطع با استقبال مردم مواجه خواهد شد.
وي با بيان اينكه عرصه مد و لباس عرصه تحميل نيست گفت: مردم انتخاب گر هستند و تصميم مي گيرند چه لباسي با طراحي و رنگ متناسب با سليقه خود را انتخاب كنند به همين دليل بايد با استفاده از هنر و به كارگيري هنرمندان و طراحان جديد مبتني بر الگوهاي ايراني اسلامي به دنبال پاسخگويي به ذائقه هاي مختلف بود.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم با اشاره به فعاليت چندين هنرمند، گروه و توليد كننده در عرصه مد و لباس در اين استان گفت: به دنبال بسترسازي براي ايجاد ارتباط ميان اين توليدكنندگان و طراحان لباس به منظور استفاده از ظرفيت هنري در سطح استان هستيم.
حسيني كاشاني، با تاكيد بر لزوم بهره گيري از فرهنگ غني ايراني اسلامي براي طراحي لباس و توليد مدهاي جديد ادامه داد: برخي مدهاي جديد طراحي شده در كشور كه به توليد انبوه رسيده اند، در سال هاي اخير با استقبال در برخي كشورهاي همسايه نيز مواجه شده است كه اين موضوع نشان از ظرفيت هاي طراحي مد و لباس در كشور دارد.
7404/ 6133/