۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83191720
T T
۰ نفر
با افرادي كه در مراسم مختلف تير اندازي مي كنند برخورد مي شود

آبادان - ايرنا - سرپرست فرمانداري ويژه آبادان گفت: با افرادي كه در مراسم مختلف عزا و يا شادي تيراندازي هوايي مي كنند برخورد جدي و قاطع مي شود.

سيد زين العابدين موسوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: متاسفانه تيراندازي روز گذشته در مراسم يكي از روستاهاي آبادان منجر به از دست رفتن جان يك انسان شد.
وي افزود: اينگونه رفتارها خشن و ضد انساني است كه ديگر اجازه تكرار آن از سوي نيروهاي امنيتي و انتظامي داده نخواهد شد.
سرپرست فرمانداري ويژه آبادان گفت: عشاير عزيز ما نبايد تيراندازي در مراسم هاي مختلف را موجب افتخار بدانند چرا كه اين رسم غلط بارها جان انسان ها را به خطر انداخته است.
موسوي تصريح كرد: اشخاصي كه سلاح غيرمجاز نگهداري مي كنند و در مراسم شادي و عزا اقدام به تيراندازي هوايي مي كنند باعث ايجاد بي نظمي و وحشت در بين مردم و از بين بردن آرامش شهروندان مي شوند و ضروري است تا برخورد جدي با اين افراد صورت گيرد.
وي افزود: تيراندازي هاي مكرر در مجالس كه باعث مجروح شدن و يا وقوع قتل مي شود، نگراني هاي زيادي را براي مردم به وجود آورده است.
سرپرست فرمانداري ويژه آبادان اظهار داشت: عقلا و معتمدان محلي اجازه ندهند با انجام اعمالي نابخردانه بدين صورت خانواده‌هاي بسياري از مجلس جشن و شادي راهي مجلس عزا شوند و عزيزان‌شان را از دست دهند.
موسوي گفت: ضعف آگاهي افراد از عواقب استفاده نادرست از سلاح در مراسم هاي شادي و عزاداري ممكن است پيامدهاي جبران ناپذيري به دنبال داشته باشد.
تيراندازي در مراسم عروسي و عزا در خوزستان بارها منجر به وقوع حوادث ناگوار شده است.
به گزارش ايرنا تيراندازي در مجالس عروسي و عزا، فرهنگ غلطي در استان خوزستان است كه به يك معضل اجتماعي تبديل شده است.
به گفته فرمانده انتظامي آبادان تيراندازي در مجالس شادي و عزا در اين شهرستان طي امسال 45 درصد كاهش داشته است.
تاكنون چندين نشست با موضوع پرهيز از رسم غلط تيراندازي در مجالس شادي و عزا با حضور سران و بزرگان طوايف در آبادان برگزار شده است اما اين رسم اشتباه همچنان قرباني مي گيرد.
7104/6064