۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸
کد خبر: 83192143
T T
۰ نفر
برخورد مرگبار پژو با شتر در جاسك 2 كشته برجا گذاشت

بندر عباس -ایرنا- معاون سیاسی اجتماعی فرماندار جاسك گفت: شتر رها شده در حاشیه جاده جاسك به چابهار حادثه رانندگی آفرید كه بر اثر آن 2 نفر كشته و سه نفر زخمی شدند.

احمد گمتیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر این سانحه كه بامداد امروز رخ داد، سه نفر مصدوم به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسك منتقل و تحت درمان قرار گرفتند كه در حال حاضر حال عمومی آنان مطلوب است.
وی ادامه داد: تصادف شترهای رها شده با خودروها یكی از حوادث تلخ برای مردم رقم می زند به طوری كه ازاول فروردین ماه جاری تا كنون شش نفر فوت و11 نفر مصدوم شده و در سال گذشته نیز این نوع حادثه 6 نفرفوت و 44 مصدوم در برداشته است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری جاسك گفت: به منظور افزایش میزان دید در شب رانندگان وسایل نقلیه، بر روی گردن و پاهای شتران سرگردان در جاده های جاسك شبرنگ نصب شد.
گمتیلی یاد آور شد: این طرح با حمایت و پشتیبانی اداره ‌كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مدیریت آن در شهرستان جاسك اجرا شد.
وی اضافه كرد: با نصب شبرنگ بر روی گردن شترها، این حیوان در شب از فاصله 200متری برای رانندگان قابل مشاهده و تشخیص خواهد بود و درصورت رعایت سرعت مجاز توسط رانندگان، خطر تصادف با شترهای سرگردان كاهش می یابد.
وی خاطر نشان كرد: برای نگهداری این شترها حدود 300 هكتار مرتع پیش بینی شد و چهار ایستگاه سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسك هر كدام به ظرفیت 300 شتر توسط جهاد كشاورزی ایجاد شده است.
معاون فرماندار جاسك ، هدف از اجرای این طرح ساماندهی شترها را جلوگیری از تصادفات با شتر در جاده های در محدوده این شهرستان دانست.
گمتیلی افزود: سیستم نگهداری شترها به 2 روش باز و بسته اداره می شود كه در روش بسته شترها شب به جایگاه و روزها در مراتع به چرا می پردازند.
جاده میناب به جاسك، سیریك و بشاگرد به دلیل تردد حیوانات اهلی به ویژه شتر‌های سرگردان و بدون چوپان، از مسیرهای پرخطر استان بوده و هرسال مواردی از تصادف های منجر به فوت و مصدومیت در این جاده گزارش می شود.
در شرق استان هرمزگان به علت شرایط كویری و جغرافیایی برخی از ساكنان روستاها از طریق پرورش شتر معیشت خود را می گذرانند، بیشتر این شترها دربیابان ‌ها رها شده و با حركت در جاده باعث حوادث می شوند.
شهرستان جاسك با 58 هزار نفر جمعیت در 300 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان قرار دارد.
7199 /6048