۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83194981
T T
۰ نفر
تمام طرحهاي توسعه سواحل مكران براساس مطالعه بلندمدت اجرا شود

چابهار- ايرنا- استاندار سيستان و بلوچستان گفت: تمام طرح هاي تعريف شده براي توسعه سواحل مكران براساس مطالعات كارشناسي و بلندمدت با پيش نگري، پيش بيني، پيشگيري و نيز با لحاظ كردن رشد جمعيتي آينده شهر چابهار و ترافيك كالاي بندر اجرايي شود.

احمدعلي موهبتي در دهمين نشست كميته ساماندهي و مديريت سواحل سيستان و بلوچستان در بندر چابهار اظهار داشت: بايد مكان هايي در اطراف شهر چابهار براي پسكرانه بندر و موضوعات لجستيك و ارزش افزوده كالا در نظر گرفته شود.
وي بيان كرد: بندر به مثابه هويت، عامل توسعه و محرك چابهار و منطقه است و اثرگذاري زيادي در توسعه تجارت و ترانزيت در آينده دارد.
استاندار سيستان و بلوچستان سرعت بخشيدن در تصميم گيري براي نحوه اتصال راه آهن به بندر شهيدبهشتي، ساخت بزرگراه با لحاظ آينده نگري در اين حوزه و نيز انجام مطالعات تدقيق طرح ICZM اين استان را مورد تاكيد قرار داد.
وي تصريح كرد: تمامي دستگاههاي شهرستاني و استاني موظف به همكاري با مشاوران طرح ICZM استاني هستند و مي بايست در كوتاهترين زمان ممكن و در پاسخگويي به استعلامات اقدام كنند تا در زمان مناسب بتوان از نتايج اين طرح مهم در تصميم گيري هاي مديريتي بهره گرفت.
موهبتي بيان كرد: به منظور بررسي و ابهام زدايي تمامي طرح ها و مطالعات مورد بررسي در نشست ساماندهي و مديريت سواحل سيستان و بلوچستان مي بايست 2 هفته پيش از تشكيل جلسه توسط مشاور طرح به ارگان ها و سازمان هاي مربوطه ارسال شود.
رئيس كميته ساماندهي و مديريت سواحل سيستان وبلوچستان در خصوص برگزاري همايش روز چابهار در هفتم اسفند ماه سالجاري اشاره كرد و افزود: اين مراسم باشكوه با حضور ميهماناني از 35 كشور برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، مهمترين مصوبات دهمين نشست كميته ساماندهي و مديريت سواحل سيستان و بلوچستان تصويب تبديل بندر زرآباد به شهرستان زرآباد از طريق ساخت بندر چند منظوره تجاري- صيادي، ضرورت ساخت بندر تجاري كنارك از طريق تشريك مساعي تمامي ارگان ها و بهره گيري از زيرساخت هاي موجود دولت در آن شهر و انتقال اسكله نصب سريع بندر شهيد بهشتي به بندر كنارك و انجام تشريفات واگذاري اسكله مسافري كنارك به سرمايه گذار بخش خصوصي، تسريع در انجام مطالعات و ساخت آزاد راه ساحلي از درب شرقي بندر شهيد بهشتي تا كيلومتر 19 (پليس راه چابهار) بود.
3043**3213