۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83197117
T T
۰ نفر

2 تن مواد غذايي غيربهداشتي در مهاباد كشف شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83197117
2 تن مواد غذايي غيربهداشتي در مهاباد كشف شد

مهاباد - ايرنا - مسوول بهداشت محيط مركز بهداشت و درمان مهاباد گفت: 2 تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي به ارزش 100 ميليون ريال در اين شهرستان كشف و ضبط شد.

قاسم اميني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مواد غذايي شامل فرآوردهاي پروتييني، انواع آبميوه، سوسيس و كالباس، آبليمو، چيپس و كيك و ساير مواد خوراكي است كه به علت تقلبي بودن، رعايت نكردن شرايط نگهداري، سپري شدن تاريخ مصرف و نداشتن مجوزهاي بهداشتي توقيف شده است.
وي ادامه داد: اين مواد در يكي از انبارهاي مواد غذايي يكي از فروشگاه هاي سطح مهاباد كشف شده كه با حضور نماينده دستگاه قضايي در مكان مناسبي امحا خواهد شد.
به گفته اميني، اين مقدار مواد غذايي غيرقابل مصرف در صورتي كه وارد چرخه مصرف انساني مي شد مي توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه كند.
وي با تاكيد بر انجام بازديد از اماكن تهيه و توزيع مواد غذايي بيان كرد: 22 كارشناس بهداشتي بر اماكن عرضه مواد غذايي و نحوه ارايه خدمات توسط اين اصناف در قالب طرح تشديد نظارت بر مراكز عمده فروش مواد غذايي و انبارهاي نگهداري به طور مستمر نظارت مي كنند.
مسوول بهداشت محيط و حرفه‌اي مركز بهداشت و درمان مهاباد از عموم مردم و همشهريان خواست كه مايحتاج غذايي خود را از مراكز معتبر و فروشگاه‌ هاي داراي محصولات با مشخصات بهداشتي كامل از قبيل پروانه ساخت، مواد تشكيل دهنده، تاريخ توليد و انقضا و آدرس محل توليد خريداري كنند.
وي همچنين از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گوياي 190 يا شماره تلفن 42442250 واحد بهداشت محيط اين شهر تماس گرفته و موارد تخلف بهداشتي را اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، امسال تاكنون بيش از 20 تُن انواع مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در مهاباد كشف و ضبط شده است.
6 هزار و 800 واحد صنفي و چهار هزار و 63 مركز تهيه و توزيع و فروش مواد غذايي در اين شهرستان فعاليت دارند.
9903/6185/2093