۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83201743
T T
۰ نفر

«فرهنگ نام جاهاي همدان تا دهه 50» منتشر شد

۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۳۲
کد خبر: 83201743
«فرهنگ نام جاهاي همدان تا دهه 50» منتشر شد

همدان - ايرنا - مدير حوزه هنري همدان گفت: كتاب «فرهنگ نام‌ جاهاي همدان تا دهه 50 » از مجموعه كتابهاي دانشنامه همدان به نويسندگي ميرهاشم ميري منتشر شد.

سيد باقر حسيني سير روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين كتاب فرهنگ جامعي از اسامي مكان ها و محله هاي قديمي همدان است كه در يك كار پژوهشي گردآوري و تدوين شده است.
وي اضافه كرد: در كتاب «فرهنگ نام‌ جاهاي همدان تا دهه 50» افزون بر نام كوچه ها و محله ها مي توان با اسامي بناهاي قديمي مانند مساجد، حمام ها، قلعه ها، راسته بازارها و كاروانسراهاي همدان آشنا شد.
حسيني سير گفت: اين كتاب نهمين اثر منتشر شده توسط حوزه هنري در قالب دانشنامه 200جلدي همدان است و به مرور تا پايان سال آثار به اتمام رسيده ديگر نيز چاپ مي شود.
مدير حوزه هنري همدان يادآوري كرد: به مناسبت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، ويژه برنامه «شب‌هاي خاطره» در تالار فجر همدان با هدف خاطره ‌گويي و تقدير از فعالان و هنرمندان انقلابي برگزار مي شود.
وي افزود: مستند «سيدجواد» از چهره هاي انقلابي نيز از توليدات حوزه هنري همدان است كه به اتمام رسيده و در دهه فجر رونمايي مي شود.
دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهير همدان مجموعه اي جامع براي شناخت و معرفي پيشينه فرهنگي و تاريخي است كه كار گردآوري آن از سال 92 به همت حوزه هنري همدان و مشاركت 50 پژوهشگر، نويسنده و استاد دانشگاه آغاز شده است.
7527/2090