۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۲۳:۱۹
کد خبر: 83202142
T T
۰ نفر
هنر ارزشي و انقلابي مورد حمايت فرهنگ و ارشاد اسلامي است

مراغه - ايرنا - رئيس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه گفت: اين اداره در راستاي وظايف سازماني خود از فعاليت شاعران و هنرمندان در حوزه هنر ارزشي و انقلابي حمايت مي كند.

به گزارش ايرنا، احمد دادرس فياض روز پنج شنبه در محفل شعرخواني فجر فاطمي گفت: استفاده از زبان هنر، شخصيت ها و افكار و انديشه هاي هنرمندان براي تبيين مباني انقلاب اسلامي و حضرت فاطمه (س) مهم، ضروري و تاثيرگذاراست.
وي افزود: فرهنگ و ادبيات يكي از مهمترين بسترهاي انعكاس واقعيات ارزش ها و مقدسات ديني است.
وي با اشاره به اينكه هنرمندان و اهالي فرهنگ و هنر دستاوردهاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را با زبان هنر بيان كنند، افزود: هنر يك زبان اثرگذار در انتقال پيام به مخاطب است و بايد از اين ظرفيت براي ترويج فرهنگ و ارزش هاي اسلامي و انقلابي بهره برد.
دادرس فياض با اشاره به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: نقش هنرمندان در پيروزي انقلاب اسلامي نقش بي بديل و ممتازي است كه همچون مدالي بر گردن هنرمندان انقلابي مي درخشد.
رئيس كمسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر مراغه نيز در اين مراسم گفت: توجه به ادبيات آييني بايد در حوزه هاي فرهنگي مورد توجه قرار گيرد چرا كه ادبيات آييني بستري مناسب جهت اشاعۀ فرهنگ اسلامي است.
ناظم عزيزي با اشاره به پيشينه تاريخي مراغه، اين شهر را يكي از قطب هاي ادبيات كشور عنوان كرد و گفت: بايد قدردان اساتيد و بزرگاني باشيم كه همواره نام فرهنگ و ادبيات مراغه را در اوج قله هاي فرهنگ و ادب كشور درخشان ساخته اند.
ودود دوستي رئيس انجمن ادبي اوحدي نيز در اين مراسم پيشرفت‌ ‎هاي چشمگير كمي و كيفي شعر آييني را محسوس دانست و گفت: كسب پشتوانه ‌هايي از درك درست تاريخي، ارزش‌ ها و نگرش‌ هاي ديني در توفيق شعر آييني مهم است.
به گزارش ايرنا، همزمان با گراميداشت دهۀ مبارك فجر انقلاب اسلامي و ايام سوگواري ايام فاطميه(س) محفل شعرخواني با حضور شعرا، نويسندگان و علاقه‌‎ مندان ادبيات آييني آذربايجان شرقي و با همكاري انجمن ادبي اوحدي مراغه‌‎ اي، ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامي، حوزه فرهنگي اجتماعي شهرداري مراغه، ادارۀ تبليغات اسلامي مراغه و ديگر انجمن‌ ‎هاي ادبي شهرستان در تالار عبدالقادر مراغي ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامي مراغه برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/9880