هنرمندان با زبان هنر و شعر دستاوردهای انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه شاعران باید با زبان هنر و شعر به دفاع و نگهداری از این انقلاب بپردازند، گفت: بهترین زبان برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع از آن زبان ارزشمند هنر است.

به گزارش ایرنا، «معصومه حسنی خوانسار» در مراسم عصر شعر با عنوان «سحر سخن انقلاب» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، بسیج هنرمندان استان و جمعی از شاعران در سرسرای اجتماعات زنده یاد «احمد عزیزی» با تبریک دهه مبارک فجر از انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده بی نظیر در دنیا یاد کرد و افزود: حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را بنا نمودند و دهه فجر طلیعه نور و روشنی است و هنرمندان و شاعران به عنوان سربازان خط مقدم و جهادگران عرصه جهاد تبیین هستند.

در ادامه رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه نیز گفت: هر انقلابی به دنبال خود تحولاتی در فکر، اندیشه، سیاست و به ویژه فرهنگ ایجاد می‌کند، در انقلاب اسلامی نیز این رخداد عظیم صورت پذیرفت و انقلاب فرهنگی به وقوع پیوست و تحول در ساختارها، قالب شعر و مفاهیم، مضامین، خلق لغات و واژگان جدید ایجاد شد.

سرهنگ «افشین آزادی» بیان کرد: ‌انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال، کارنامه درخشانی در حوزه شعر دارد و هزاران کتاب شعر در این دوران با موضوع انقلاب اسلامی و شعرهای آیینی تولید شده است.

وی یادآور شد: کارنامه شعر انقلاب به قدری قوی و غنی است که در کنار سایر سبک های گذشته ادبی می‌توان ادبیات و شعر انقلاب را در قالب سبکی جداگانه نام گذاری کرد.

آزادی همچین به برخی ویژگی‌های شعر انقلاب از جمله دعوت به بیداری و غفلت نکردن از ارزش‌ها، مبارزه با طبقه روشنفکر غرب زده، بازگشت به عشق آسمانی و عارفانه، انتظار موعود، استفاده گسترده از آیات و روایات در شعر، پیوند حماسه و عرفان اشاره کرد.

این مسوول، هنرمندان و شاعران را در نوک پیکان مبارزه فرهنگی و مدافعان اصلی انقلاب دانست که با سلاح شعر به تبیین انقلاب اسلامی و جهاد تبیین می‌پردازند.

در ادامه این مراسم ۱۵ نفر از شعرای انقلاب و آیینی عضو محفل ادبی بیستون به شعرخوانی پرداختند.

همچنین در این مراسم از ۲ نفر از فعالان عرصه هنر انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد و در حاشیه مراسم نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی نیز برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha