۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۳۴
کد خبر: 83202695
T T
۰ نفر
پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد تكیه بر تخصص داخلی است

تهران- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد تكیه بر دانش و تخصص داخلی و فرهنگ و روحیه بسیجی است.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه محمدباقر الفت روز جمعه در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: متخصصان توانمند داخلی با همت والا و تلاش خالصانه خود، توانستند فعل ما می‌توانیم را به بهترین شكل ممكن صرف كنند و به لطف خدا فاز‌های مختلف این پالایشگاه را یكی پس از دیگری افتتاح كنند.
وی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای حمایت از تولید ملی، به همراه رئیس كل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی از بخش‌های مختلف پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان «بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان» و طرح توسعه فاز سوم این پالایشگاه بازدید كردند.
محمدعلی دادور مدیرعامل شركت نفت ستاره خلیج فارس گفت: خودكفایی در امر تولید فرآورده‌های نفتی به ویژه فرآورده استراتژیك بنزین، پالایش 360 هزار بشكه در روز میعانات گازی و استمرار عملیات برداشت گاز غنی از میدان گازی مشترك پارس جنوبی از اهداف ماست و لحظه‌ای از تلاش دست برنخواهیم داشت.
وی ضمن قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی در روند ساخت و توسعه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس اضافه كرد: ما كیفیت را فدای كمیت نخواهیم كرد و محصولاتمان مطابق استاندار‌های كیفی اروپا تولید خواهد شد.
دادور اضافه كرد: هدف ستاره خلیج فارس جلوگیری از صادرات مواد خام و تبدیل آن به فرآورده‌های با ارزش‌تر است و این مساله می‌تواند به اشتغال‌زایی گسترده در استان هرمزگان و كشور بیانجامد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت 700 هكتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه 360 هزار بشكه میعانات گازی است كه در قالب سه فاز 120 هزار بشكه‌ای در نظر گرفته شده است.
اجتمام*1003*
۰ نفر