۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83205259
T T
۰ نفر

شهروندان زنجانی 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتند

۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۴
کد خبر: 83205259
شهروندان زنجانی 40 سالگی انقلاب را جشن گرفتند

زنجان - ایرنا - امروز صفحه ای ماندگار و برگ زرین دیگری در تاریخ ایران اسلامی است، روزی كه همه پیر و جوان و زن و مرد به خیابانها آمدند تا بگویند، به كوری چشم دشمنان انقلاب به 40 سالگی رسید و توطئه های بدخواهان همچنان ناكام ماند.

به گزارش ایرنا، نسل اول انقلاب كه امروز به سن پیری رسیده اند، راهپیمایی ها و تظاهرات با صلابت قشرهای مختلف مردم و مبارزه با طاغوت را خوب به یاد دارند، چه روزها و شبهای پر تلاطمی كه برای مبارزه با رژیم ستم شاهی و به دست آوردن استقلال و آزادی سرزمین خود تلاش كردند و در نهایت به رهبری امام خمینی (ره)، پیروزی انقلاب اسلامی را در 22 بهمن سال 57 به چشمان خود دیدند.
امروز 22 بهمن سال 97 است روزی كه مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار شهر زنجان در هوای سرد زمستانی پرشورتر از سال های گذشته به خیابان های شهر زنجان آمده اند تا بار دیگر وفادداری خود را به ارزشها و آرمان های انقلاب نشان دهند.
راهپیمایی و جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در شهر زنجان كه قرار بود از ساعت 9:30 آغاز شود، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و اهتزاز پرچم های سه رنگ در دست آنها قبل از موعد مقرر جلوه و نمودی دیگر داشت.
در این جشن باشكوه، قشرهای مختلف مردم زنجان، با در دست داشتن پلاكارد و دست نوشته های مختلف، با سردادن شعارهای 'مرگ بر آمریكا'، 'مرگ بر اسراییل'،22 بهمن ماه یوم الله یوم الله'، 'زنجانیلار اویاق دیر انقلابا دایاق دیر'، 'زنجانیلار قان ورر ولایت جان ورر'، بار دیگر حمایت خود را از رهبر فرزانه انقلاب، آرمان های امام خمینی(ره) و جمهوری اسلامی ایران اعلام كردند.
حضور كودكان همراه با پرچم های سه رنگ كشور در كنار مادران خود بیش از همه خود نمایی می كرد و علاوه بر آن دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی كه از دوران انقلاب چیزی به خاطر ندارند، همراه با قشرهای مختلف مردم حضور همیشگی خود را به نمایش گذاشتند.
جانبازان همیشه سرافزار انقلاب، علما و شخصیت ‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و ورزشكاران خانواده شهدا، ایثارگران در راهیپمایی امروز شهر زنجان آمدند تا بار دیگر وحدت و همدلی خود را به نماش بگذارند.
یك كارمند 35 ساله با اشاره به اینكه حضور مردمی در صحنه های مختلف همواره سرنوشت ساز بوده است، گفت: به عنوان یك شهروند همراه با دیگر شهروندان زنجانی در این راهپیمایی شركت كردم تا دشمنان بدانند كه ملت ایران با وجود تگناها از مشكلات و نارسایی ها خسته نشده و بر سر آرمانهای خود ایستاده اند.
یك شركت كننده دیگر نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: با خانواده و فرزندانم در كنار دیگر اقشار مردم نیز برای حفظ كیان میهن اسلامی و پاسداشت شهدایی كه جان خود را تقدیم انقلاب كردند، حضور یافته ام.
این شهروند زنجانی ادامه داد: حضور مردم در تمامی صحنه ها به ویژه راهیپمایی 22 بهمن چشمگیر بوده و در تمامی سالها همین مساله استمرار داشته است.
پیرزن 80 ساله زنجانی نیز كه پلاكاردی در دستان خود داشت، در ارتباط با حضور خود در این راهپیمایی گفت: چند سالی است در این حماسه با شكوه حضور دارم سال های قبل با همسرم در این راهپیمایی شركت می كردم امسال نیز با وجود فوت همسرم به تنهایی با هدف سربلندی كشورم در این صحنه حضور یافتم.
یك شهروند زنجانی نیز اظهار داشت: همه ساله با خانواده و فرزندانم به راهپیمایی دشمن شكن22 حضور می یابیم و این یك وظیفه برای عموم مردم ایران است.
وی خاطر نشان كرد: حضور میلیونی مردم ایران در این روز تاریخی برای استمرار، استقلال آزادی و پاسخی قاطع به یاوه گویی هایی دشمنان علیه نظام اسلامی است.
این شهروند خاطرنشان كرد: از همان دوران كودكی به همراه خانواده خود در این مراسم حضور داشتم و امروز نیز با خانواده ام این حماسه را تكرار كردیم.
یك دانش آموز نیزاضافه كرد: دانش آموزان نیز همپای دیگر اقشار برای حمایت از آرمانهای انقلاب به خیابان ها آمده اند.
9646/6085