۲۴ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۵۰
کد خبر: 83207436
T T
۰ نفر
بارندگي خسارت عمده به شرق  وغرب هرمزگان وارد كرد

بندرعباس- ايرنا- مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان گفت: عمده خسارت ناشي از بارندگي هاي چند روز اخير در استان به حوزه هاي مركز و شرق هرمزگان وارد شده است.

عليرضا صفا روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: بيشترين خسارت به حوزه برق، آب، راه و زيرساخت هاي شهري و روستايي وارد شده اما هنوز رقم خسارت مشخص نيست.
وي افزود: تا ظهر سه شنبه برخي مسيرهاي مواصلاتي اصلي در محورهاي بندرعباس- بندرلنگه، كهورستان- بندرخمير و چارك مسدود بود كه با تلاش نيروهاي امدادي بازگشايي شد.
صفا ايسني با بيان اينكه هم اكنون تردد در مسيرهاي اصلي استان به صورت روان برقرار است، گفت: اما هنوز برخي مسيرهاي روستايي به دليل طغيان رودخانه ها و آبگرفتگي ، مسدود است و تلاش ها براي بازگشايي آن ادامه دارد.
وي خاطرنشان كرد: طي طوفان دريايي ديروز و امروز، هشت فروند لندينكرافت در استان به گل نشستند كه با تلاش نيروها، مشكل برطرف شد.
اين مقام مسوول با اشاره به امداد رساني به مردم مناطق زلزله زده در بندرپل، گفت: هم اكنون نيروهاي امدادي و بنياد مسكن و ديگر ارگان ها در منطقه حاضر هستند و خدمات لازم به مردم ارايه شده است.
وي بيان داشت: 171 تخته چادر بين مردم اين منطقه كه بر اثر زلزله لافت قشم ، سقف منازلشان ريزش كرده ، توزيع شده است.
مديركل مديريت بحران استانداري هرمزگان در اين گفت و گو با انتقاد از بي توجهي مردم نسبت به هشدارهاي اين مديريت در شرايط بحراني، گفت: برخي از حواث در صورت توجه به هشدارها قابل پيشگيري است.
وي بيان داشت: متاسفانه با وجود اعلام هشدارهاي قبلي مبني بر پرهيز از اسكان در حاشيه رودخانه ها و يا انجام سفرهاي دريايي در شرايط نامساعد جوي، باز هم شاهد حضور برخي ها در حاشيه رودخانه ها و بروز حوادث بوديم.
صفا ايسني در خصوص كودك 10 ساله اي كه براي تماشاي سيلاب به حاشيه رودخانه در بخش بيكاه رودان رفته بود، گفت: متاسفانه اين كودك به درون آب پرت شده و تا به اين لحظه با وجود تلاش نيروهاي امدادي خبري از وي نيست.
اقصي نقاط استان هرمزگان طي روزهاي 22 و 23 بهمن ماه شاهد بارش شديد باران بودند كه اين بارندگي موجب بروز حوادث، آبگرفتگي شديد معابر، قطعي آب و برق در برخي مناطق و طغيان رودخانه هاي فصلي و مسدود شدن مسيرهاي اصلي و فرعي شده است.
بيشترين ميزان بارندگي هرمزگان تا ظهر امروز در شهرستان ميناب با 76.6 ميلي متر و كمترين در بوموسي با هشت دهم ميلي متر اعلام شده است.
7198/6048