۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83214012
T T
۰ نفر

حماس شركت كشورهاي عربي در نشست ورشو را محكوم كرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83214012
حماس شركت كشورهاي عربي در نشست ورشو را محكوم كرد

تهران - ايرنا - جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) ضمن محكوم كردن مشاركت كشورهاي عربي در نشست ورشو و قرار گرفتن آنها در كنار نخست وزير رژيم صهيونيستي، بر مخالفت خود با هرگونه تلاش جهت پايان دادن به قضيه فلسطين تاكيد كرد.

به گزارش امروز( دوشنبه) ايرنا به نقل از شبكه خبري 'الجزيره'، جنبش حماس با صدور بيانيه اي، فلسطين را موضوع اصلي و مركزي دنياي اسلام، جهان عرب و كل آزادگان جهان دانست.
اين بيانيه مي افزايد، قدس پايتخت ابدي فلسطين بوده و آوارگان فلسطيني بايد به سرزمين خود بازگردند.
حماس همچنين با جرم دانستن هرگونه تلاش براي عادي سازي روابط گشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي از اين كشورها و پارلمان هاي آنها درخواست كرد تا تحريم و منزوي كردن اين رژيم را در دستور كار خود قرار دهند.
جنبش مقاومت اسلامي فلسطين تنها راه ايجاد ثبات و برقراري صلح در منطقه را پايان اشغالگري رژيم صهيونيستي و تشكيل دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس دانست.
پيش از اين «جرد كوشنر» داماد رييس جمهوري آمريكا در حاشيه نشست ورشو اعلام كرده بود كه پس از انتخابات ماه آوريل (فروردين) در اسراييل (فلسطين اشغالي)، آمريكا از طرح پيشنهادي خود براي سازش ميان فلسطين و اسراييل (رژيم صهيونيستي) موسوم به 'معامله قرن' رونمايي خواهد كرد.
كوشنر همچنين در ديدار با وزيران خارجه كشورهاي حاضر در نشست ورشو، آنان را از آخرين پيشرفت طرح معامله قرن مطلع كرد و گفت: هم طرف اسرائيلي و هم طرف فلسطيني بايد براي تحقق سازش بر برخي از خواسته هاي خود چشم پوشي كنند.
اين طرح شامل انضمام كامل قدس به سرزمين هاي اشغالي، انضمام شهرك هاي موجود در كرانه باختري به اين رژيم، نابودي كامل حق بازگشت آوارگان فلسطيني و تعيين منطقه 'ابوديس' در نزديكي قدس به عنوان پايتخت كشور فلسطين است.
در همين راستا «عادل الجبير» وزير مشاور در امور خارجي عربستان پنج شنبه گذشته با «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي در حاشيه نشست ورشو ديدار كرد.
الجبير در اين ديدار تحقق ثبات در منطقه را بدون صلح ميان كشورهاي عربي و اسرائيل غيرممكن دانست.
«خالد بن احمد آل خليفه» وزير خارجه بحرين نيز در نشست ورشو در ادعايي خطر ايران را مهم تر از ماجراي فلسطين براي جهان عرب دانست.
در مقابل، اتحاديه جهاني علماي مسلمان هم با صدور بيانيه اي با هشدار به پيامدهاي ائتلاف برخي كشورهاي عربي با رژيم صهيونيستي به بهانه مقابله با ايران تاكيد كرد: امنيت جهان اسلام و منطقه هرگز از طريق هم پيماني با دشمن اشغالگر محقق نخواهد شد.
روزهاي 24 و 25 بهمن برابر با 13 و 14 فوريه، ورشو پايتخت لهستان ميزبان آمريكا و هم پيمانان اين كشور بود تا با موضوع صلح در خاورميانه دور تازه اي از فشار عليه ايران و به حاشيه راندن موضوع فلسطين را آغاز كنند، اقدامي كه با شكست مواجه شد.
خاورم*9469*1275