۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83215101
T T
۰ نفر

تدوين دانشنامه جامع همدان روبه اتمام است

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۰۸
کد خبر: 83215101
تدوين دانشنامه جامع همدان روبه اتمام است

همدان- ايرنا- رييس بنياد ايراني شناسي همدان گفت: 80 درصد كار تهيه و تدوين دانشنامه جامع همدان انجام شده و اين كار تحقيقاتي رو به اتمام است.

محسن جانجان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: دانشنامه جامع همدان بيش از بيست مدخل متفاوت را برسي مي كند و تاكنون افزون بر يك هزار صفحه از اين دانشنامه تهيه شده است.
وي اضافه كرد: اين مدخل ها در زمينه جغرافياي طبيعي، تاريخي و انساني، آب و هوا، جغرافياي شهري، روستايي و عشايري، اقتصاد و مشاغل، شيوه معيشت، تعليم و تربيت، بهداشت عمومي، ميراث فرهنگي، آداب و رسوم، گويش و ادبيات، مفاخر و مشاهير، مراكز آييني و عبادي، بناها و آثار باستاني و راه هاي ارتباطي است.
رييس بنياد ايران شناسي همدان گفت: همدان از مناطق تاريخي كشور محسوب مي شود و تدوين دانشنامه جامع براي اين استان بسيار ضروري است.
جانجان هدف از تدوين دانشنامه جامع را شناسايي و معرفي همدان در عرصه ملي و جهاني ذكر كرد و افزود: طرح تدوين دانشنامه توسط بنياد ايران شناسي كشور براي تمام استانها اجرا مي شود.
وي خاطرنشان كرد: در اين طرح از تمام ظرفيت ها و امكانات استان به ويژه پژوهشگران بومي استفاده شده و جمعي از محققان كشوري نيز همكاري كرده اند.
بنياد ايران شناسي همدان شهريور سال گذشته راه اندازي شد.
7527/2087