۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83215145
T T
۰ نفر

6 شكارچی غیرمجاز در مشهد دستگیر شدند

۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83215145
6 شكارچی غیرمجاز در مشهد دستگیر شدند

مشهد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری شش شكارچی غیرمجاز و كشف اجزاء بدن دو راس قوچ و میش وحشی در مشهد طی هفته گذشته خبر داد.

ابوالفضل شعبانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان این شكارچیان و صیادان غیر مجاز را در قالب سه گروه مجزا درمشهد دستگیر و از آنها اجزاء و لاشه دو راس قوچ و میش وحشی و نیز 9 قطعه كبك وحشی را كشف و ضبط كردند.
وی ادامه داد: گروه نخست این صیادان در ارتفاعات منطقه حفاظت شده هزار مسجد با دام و تور در حال صید پرند گان وحشی بودند كه با همكاری پاسگاه انتظامی گوجگی دستگیر و از آنها لاشه چهار قطعه كبك وحشی و پنج قطعه كبك شكاری كه به عنوان طعمه استفاده می شد كشف شد و متخلفین با تشكیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی دریافت گزارشهای موثق مردمی مبنی بر شكار جانوران وحشی و اختفای آنها در دو منزل مسكونی در مشهد ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با دریافت مجوز قضایی اقدام به بازرسی از منزل افراد مظنون كردند كه در این بازرسی اجزاء دو راس قوچ و میش وحشی كشف شد و برای این شكارچیان غیرمجاز هم پرونده مجزا تشكیل شد و به مراجع قضایی معرفی شدند.
شعبانی افزود: این شكارچیان غیرمجاز باید مبلغ 218 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب جرایم شكار و صید واریز كنند.
حدود 80 گونه پستاندار، 285 گونه پرنده، دو گونه دو زیست، 68 گونه خزنده و 24 گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می كنند و گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، كفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شكاری، هوبره و كبك است.
1922/7496