۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 83216696
T T
۰ نفر
زرداري: پاكستان در مورد حادثه زاهدان با ايران همكاري كند

اسلام آباد - ايرنا - «آصف علي زرداري» رئيس جمهوري پيشين پاكستان و سرپرست حزب مردم در خصوص حمله تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان گفت: اسلام آباد بايد براي تحقيقات مشترك با تهران همكاري كند.

به گزارش ايرنا و به نقل از منابع خبري پاكستان، زرداري امروز در نشستي مطبوعاتي در شهر اسلام آباد افزود: ايران همسايه ما است و بايد در خصوص حمله اخير در زاهدان تحقيقات انجام شود.
وي تصريح كرد: اگر ايران در اين خصوص ملاحظاتي دارد بايد تحقيقات مشترك انجام شود.
رئيس جمهوري پيشين پاكستان گفت دولت حزب مردم در گذشته همواره چنين مسائلي با كشورهاي همسايه پاكستان را از طريق گفت و گوھاي سياسي حل كرده است.
آصف علي زرداري با ابراز نگراني نسبت به تحولات اخير در مرز مشترك ايران و پاكستان بر ضرورت رسيدگي به اين وضعيت تاكيد كرد.
زرداري همچنين در واكنش به اظهارات تهديد آميز هند عليه پاكستان گفت: در صورت تجاوز هند، مردم پاكستان در كنار ارتش خود خواهند بود.
وي از رويكرد ضعيف دولت عمران خان براي رسيدگي به اتهامات عنوان شده عليه پاكستان در سطح بين المللي نيز انتقاد كرد.
روز گذشته روزنامه «ديلي تايمز» پاكستان نيز از دولت اين كشور خواست تا فورا به مطالبه تهران از اسلام آباد براي برخورد با عناصر حمله تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان عمل كند.
به گزارش ايرنا، در پي حادثه تروريستي 24 بهمن ماه در جاده خاش - زاهدان كه منجر به شهادت 27 نفر از مرزبانان سپاه پاسداران و زحمي شدن 12 نفر شد، خانم رفعت مسعود سفير پاكستان توسط دستيار وزير و مديركل آسياي غربي به وزارت امور خارجه احضار شد.
آساق*274**1663**