۵ اسفند ۱۳۹۷، ۷:۵۷
کد خبر: 83220103
T T
۰ نفر
فرماندار مهريز بر همكاري بخش خصوصي در جذب گردشگران تاكيد كرد

يزد - ايرنا - فرماندار مهريز شامگاه شنبه در بازديد از يك خانه سنتي در اين شهر بر همكاري بخش خصوصي در جذب گردشگران با احيا و بهسازي بافت هاي تاريخي و خانه باغ هاي قديمي تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، سيدمحمد رستگاري در اين بازديد كه جمعي از سرمايه گذاران حضور داشتند افزود: رونق صنعت گردشگري با رعايت موازين فرهنگي و شرايط منطقه موضوع مهمي است كه همكاري بخش خصوصي را طلب مي كند.
وي ادامه داد: در اين شهر و برخي روستاهاي بخش مركزي، خانه هاي زيبا و قديمي وجود دارد كه مي توان با مرمت و بازسازي آنها براي اقامتگاه گردشگران داخلي و خارجي استفاده كرد.
فرماندار مهريز تصريح كرد: تاكنون حدود 600 اثر تاريخي در اين شهرستان شناسايي‌ شد كه 100 مورد آن به ثبت آثار ملي رسيد و باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشير و دهنو در فهرست آثار جهاني يونسكو ثبت است.
به گفته رستگاري از ميان صنايع ‌دستي، رشته سنگ ‌تراشي، چاقو سازي و تركه ‌بافي به ثبت آثار ملي رسيده و علم برداري و جوش دوره امسال در فهرست آثار معنوي ناملموس ثبت مي شود.
وي همچنين روستاهاي هدف گردشگري را هرفته، بنادك سادات ، منشاد و مدوار و روستاهاي نمونه گردشگري را ارنان و سريزد ذكر كرد.
همچنين رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهريز به اهميت مشاركت بخش خصوصي در احياي بافت هاي تاريخي و خانه باغ هاي قديمي در اين شهرستان تاكيد كرد.
الهام جلوداري افزود: خانه باغ هاي زيادي در منطقه به خصوص در شهر وجود دارد كه مي توان با جلب همكاري بخش خصوصي در احياي آنها براي جذب گردشگران استفاده كرد.
اين خانه قديمي در محله مزوير آباد مهريز قرار دارد كه توسط بخش خصوصي احيا مي شود.
مهريز كه بناي اوليه آن را به مهرنگار دختر انوشيروان ساساني نسبت مي دهند 55 هزار نفر جمعيت دارد.
مركز اين شهرستان در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536/ 2047/