۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 83221159
T T
۰ نفر
امكان پهلوگيري شناورهاي فلزي تناژ بالا در بندرسيريك فراهم شد

بندرعباس- ايرنا- معاون فني و نگهداري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان با اشاره به نصب رمپ فلزي شناور چند منظوره در بندرسيريك، گفت: با اجراي اين عمليات، امكان پهلوگيري شناورهاي فلزي با تناژ بالا در اين بندر فراهم شد.

به گزارش ايرنا، محمدرضا پوررجبي عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طراحي و ساخت اين رمپ فلزي توسط متخصصان داخلي و با هزينه 17 ميليارد ريال از محل منابع داخلي سازمان بنادر و دريانوردي هرمزگان در مدت دو ماه در بندر شهيد رجايي انجام شده است.
وي با بيان اينكه اجراي اين پروژه براي 35 نفر اشتغالزايي داشته، افزود: نصب اين رمپ فلزي شناور چندمنظوره به منظور توسعه زيرساخت ها براي رونق بخشي به بنادر و سواحل مكران انجام شده است.
پوررجبي خاطرنشان كرد: از اين پس علاوه بر لنج هاي باري و شناورهاي سنتي، شناورهاي فلزي با تناژ بالاتر همچون يدك كش، بارج و لندينگ كرافت نيز در شرايط ايمن تري در اين بندر پهلو مي گيرند.
وي اظهار كرد: نصب اين رمپ فلزي با توجه به جايگاه شرق هرمزگان در تعامل تجاري با كشور عمان، به رونق صادرات غيرنفتي و افزايش حجم تخليه و بارگيري در اين بندر منجر مي شود و نقش بسزايي در اشتغال‌زايي خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، ﺑﻨﺪﺭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه ﺳﯿﺮﯾﮏ ﺑﺎ 34 ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺣﻮﺿﭽﻪ، ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ داراي ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﯾﻦ ﺣﻮﺿﭽﻪ ﺩﺭ سطح بنادر ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺳﺖ.
سواحل مكران در محدوده آب هاي ساحلي و اقيانوسي درياي عمان از ايستگاه هاي مهم و اصلي تجارت، اقتصاد و گردشگري ايران است واين منطقه از حوزه گواتر و پسابندر چابهار آغاز و تا منطقه جاسك هرمزگان ادامه دارد.
اين سواحل دروازه طلايي ايران اسلامي است كه توسعه آن در بخش هاي مختلف با توجه به فرمايش ها و تاكيد مقام معظم رهبري به صورت ويژه در دستور كار دولت تدبير و اميد قرار گرفته و در حال عملياتي شدن است.
50 تا 60 درصد سواحل مكران در استان هرمزگان قرار دارد و دولت و وزارت راه و شهرسازي و ساير دستگاه هاي اجرايي در صدد هستند با رونق اقتصادي ساحلي در اين منطقه، كسب و كار در بين مردم شرق استان هرمزگان توسعه يابد.
سواحل مكران فرصتي ويژه براي جذب سرمايه گذاران و توسعه و عمران شهرستان هاي جاسك، سيريك و ميناب در شرق استان هرمزگان است.
شهرستان سيريك در 170 كيلومتري شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048