۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83223093
T T
۰ نفر

48 قلم دارو و لوازم آرايشي در نقده امحا شد

۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83223093
48 قلم دارو و لوازم آرايشي در نقده امحا شد

اروميه - ايرنا - مدير شبكه بهداشت و درمان نقده با بيان اينكه مردم در خريد اقلام دارويي و بهداشتي به تاريخ انقضا و مجوزهاي آن دقت كنند، گفت: با هدف مبارزه با مواد غيربهداشتي و تاريخ مصرف گذشته و حمايت از حقوق مصرف كنندگان 48 قلم دارو، لوازم بهداشتي و آرايشي غيرمجاز و تاريخ گذشته در اين شهرستان امحا شد.

محمد عبدلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد مواد غيربهداشتي جمع آوري شده معادل 2 هزار و 828 عدد انواع دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي است.
وي بيان كرد: اقلام امحا شده اغلب داروهاي مخدر و محرك هاي جنسي است و در صورت استفاده مي توانست صدمه هاي جبران ناپذيري بر سلامت افراد داشته باشد.
وي اضافه كرد: اكيپي متشكل از كارشناسان و بازرسان نظارت بر درمان به طور مداوم در حال بازديد از داروخانه ها و مراكز توزيع لوازم آرايشي و بهداشتي هستند.
وي گفت: شهروندان هرگونه دارو و لوازم آرايشي و بهداشتي موردنياز خود را از داروخانه ها و فروشگاه هاي مجاز تهيه و از خريد دارو و كالاهاي قاچاق و غيرمجاز خودداري كنند.
مدير شبكه بهداشت و درمان نقده اظهار داشت: شهروندان مي توانند با مشاهده هرگونه مواد غيربهداشتي و تاريخ مصرف گذشته كه در بازار عرضه مي شود، مراتب را به سامانه 190 شبكه بهداشت و درمان نقده اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا اقلام كشف شده با حضور كارشناسان شبكه بهداشت و درمان و نماينده دادستاني در محل دفن زباله هاي شهري نقده امحاء شد.
شهرستان 127هزار نفري نقده با 92 روستاي تابعه در فاصله 80 كيلومتري جنوب شرقي شهر اروميه قرار دارد.
9918/3072