۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83223601
T T
۰ نفر
انتقاد اهالي منطقه سوادكوه ازمسدود بودن منطقه كندوان2

ساري – ايرنا – منطقه كندوان 2 شهر پل سفيد از شهرستان سوادكوه از تاريخ 24 بهمن ماه به دليل رانش زمين مسدود بوده و اين مساله باعث گله مندي اهالي اين منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، شهرستان سوادكوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر و از سمت جنوب به شهرستان فيروزكوه و استان تهران و از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساري و ارتفاعات دودانگه و نواحي كوهستاني قديم ساري و دهستانˈ چاشمˈ در استان سمنان محدود است .
سوادكوه يكي از3 مسير اصلي استان تهران به مازندران تلقي مي شود و در ايام عيد و تابستان پذيراي بسياري از مسافران است.
منطقه كندوان 2 در شهر پل سفيد از شهرستان سوادكوه يكي از مسيرهاي كاهش بار ترافيكي در روزهاي پرتردد و ترافيك جاده اي اين شهرستان بوده و از تاريخ 24 بهمن ماه به دليل رانش زمين مسدود شد و برغم اطلاع رساني مردم به ارگان هاي ذي ربط اقدامي
جز بازديد چند تن از مسئولان صورت نگرفته است.
يكي از اهالي منطقه كندوان 2 از شهر پل سفيد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص وضعيت رانش زمين در اين منطقه ، گفت: منطقه كندوان 2 محل عبور و مرور شهروندان و خودروها بوده و اين مسير به خصوص در ايام تعطيل به دليل ترافيك در جاده اصلي راه فراري براي بسياري از خودروها است.
علي اكبر اسكندري افزود : بيشتر از 10 روز از رانش زمين در اين منطقه مي گذرد اما همچنان بلاتكليف است.
وي مكاني كه ريزش صورت گرفته را خطرناك تلقي كرد و ادامه داد: اهالي اين منطقه و ساختمان هاي اطراف آن در معرض خطر قرار گرفته اند، احتمال رانش در اين منطقه وجود دارد و اميدوارم تا مسئولين چاره اي براي حل اين موضوع بيانديشند چرا كه اگر اين مساله حل نشود خطر مهمي اهالي اين منطقه را تهديد خواهد كرد.
وي با اشاره به اينكه با همياري اهالي اين منطقه طوماري از اعتراضات خود را به شهرداري ارائه كرده ايم ، افزود : شهرداري قبل و بعد از رانش در محل حضور يافت اما بهتر است كه هر چه سريعتر براي حل اين موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.
يكي ديگر از اهالي اين منطقه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، گفت: منزل بنده دقيقا در بالاي اين مسير كه رانش اتفاق افتاده قرار گرفته است و روزي كه ريزش كرد صداي انفجار آن همچنان در گوشم مي پيچد.
ليلا نادري با بيان اينكه از زمان اين اتفاق ترس در دلم افتاده است، گفت: حتي گاهي با شنيدن صداي سوت قطار هم به وحشت مي افتم و فكر مي كنم كه خانه ام با اين جاده در حال ريزش است.
وي از مسئولين خواست تا هر چه سريعتر براي حل اين موضوع اقدامات لازم را انجام دهند .
** به دنبال مقصر نيستيم وظيفه ما ترميم است
فرماندار شهرستان سوادكوه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص رانش زمين در منطقه كندوان 2 ، گفت: باتوجه به مستندات جمع آوري شده ما به دنبال مقصر نيستيم بلكه براي ما ترميم اين جاده مهم است.
سعيد يزداني افزود: روز گذشته با حضور دادستان و شهردار براي بازديد به آن منطقه رفته ايم تا مجوز لازم براي ورود به باغ را بگيريم .
وي توضيح داد: تنها جاده اي است كه راه ورود ندارد ، بنابراين بايد از باغ مردم براي ترميم اين جاده استفاده كرد.
فرماندار شهرستان سوادكوه گفت كه با دادستاني هماهنگ كرده ايم تا سير قانوني به مسير باغ را پيدا كنيم .
يزداني در خصوص اين سوال كه چه زماني كار اغاز خواهد شد، افزود: اقدامات لازم براي اين كار صورت گرفته است و باتوجه به اينكه اين كار دستور قضايي براي ورود مي خواهد و سير قانوني دارد بنابراين در آينده اي نزديك نسبت به ترميم اين جاده اقدام خواهيم كرد.
** خسارت 500 ميليون توماني
شهردار پل سفيد علت رانش زمين در منطقه كندوان 2 را تحكيم نكردن بستر ديواره و ديوار سيماني كه تحمل وزن خاك پشت سد را نداشته اعلام كرد.
حسن يحيي پور با بيان اينكه ميزان خسارت برآورد شده به اين منطقه 500 ميليون تومان است، افزود: در ساعت اوليه ريزش در منطقه حاضر شده ام و مشكل را مورد بررسي قرار داده ام.
وي ادامه داد : برابر تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداري رفع خطر با شهرداري است و از آنجايي كه عمليات عمراني از قسمت جاده و بالاي منطقه رانش شده امكان پذير نبود بايد اين عمليات از داخل زمين انجام مي شد كه به دليل مراحل اداري تاكنون طول كشيده است .
شهردار پل سفيد اضافه كرد: با اين اوصاف اقدامات قانوني انجام و دادستان هم حكم ورود به زمين شخصي را به شهرداري داد تا با استقرار ادوات عمراني اين كار را انجام تا از خسارت احتمالي و سقوط خانه ها جلوگيري شود.
يحيي پور در پايان گفت: پيمانكار هم با سرعت و همراه با ضوابط عمليات اجرايي كار را آغاز خواهد كرد.
7334/1899