۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۵۵
کد خبر: 83224033
T T
۰ نفر
ساخت 7 ایستگاه فوق توزیع برق در كهگیلویه و بویراحمد ضروری است

یاسوج – ایرنا- مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شركت توزیع نیروی برق كهگیلویه و بویراحمد گفت: احداث و راه اندازی هفت ایستگاه فوق توزیع در استان به منظور جلوگیری از افزایش نوسانات ضروری است.

ایرج انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث و بهره برداری از ایستگاه های فوق توزیع برق كه یك ضرورت انكارناپذیر است به عهده شركت برق منطقه ای خوزستان است.
وی افزود: شركت توزیع برق كهگیلویه و بویراحمد تنها یك نقش هماهنگ كننده در این زمینه دارد و در بخش های مختلف از جمله طراحی پروژه ها و تخصیص اعتبارات برای این ایستگاه ها هیچ دخل و تصرفی ندارد.
انصاری بیان كرد: براساس مصوبات دولت های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم قرار بود هفت ایستگاه فوق توزیع در مناطق مختلف این استان احداث و به بهره برداری برسد كه از این هفت مورد، تاكنون فقط ایستگاه فوق توزیع شهرستان چرام احداث شده است.
وی عنوان كرد: در حال حاضر ایستگاه فوق توزیع شهرستان چرام با برخی معارضان محلی همراه شده و بقیه ایستگاه ها نیز بطور كامل راكد و غیرفعال هستند.
انصاری ظرفیت این هفت ایستگاه را 50 مگاولت آمپر ذكركرد و گفت: در صورت احداث و بهره برداری از این ایستگاه ها، نوسانات و ناپایداری های شبكه های توزیع رفع خواهد شد.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شركت توزیع نیروی برق كهگیلویه و بویراحمد افزود: در 15 سال گذشته برای احداث و بهره برداری ایستگاه شهر سی سخت مركز شهرستان دنا، دهستان دشتروم در شهرستان بویراحمد، بخش دیشموك در شهرستان كهگیلویه، دژكوه در شهرستان لنده ، شهر لیكك در شهرستان بهمئی و امامزاده جعفر(ع) در شهرستان گچساران، اقدام مفیدی صورت نگرفته است.
انصاری اظهار داشت: شركت برق منطقه ای خوزستان بعد از این مدت، می بایست حداقل نیمی از ایستگاه های فوق توزیع را احداث و به بهره برداری می رساند.
وی بیان كرد: اگر فعالیت ها برای احداث و بهره برداری این ایستگاه ها از سوی شركت برق منطقه ای خوزستان صورت نگیرد به دلیل افزایش مصرف، نوسانات و ناپایداری در شبكه های توزیع افزایش می یابد.
انصاری با اشاره به سیر صعودی مصرف برق در كهگیلویه و بویراحمد، عنوان كرد: شهرك های صنعتی به همراه پمپ های كشاورزی و مشتركان خانگی روز به روز در مناطق مختلف این استان بیشتر می شوند كه نیازمند شبكه های برق پایدار هستند.
مدیر دفتر نظارت بر بهره برداری شركت توزیع نیروی برق استان، میزان مصرف برق در پیك بار تابستان امسال را 415 مگاوات عنوان كرد و افزود: حدود 260 هزار اشتراك برق در این استان وجود دارد كه درصورت راه اندازی نشدن ایستگاه های فوق توزیع، مشكلات جدی در این حوزه رخ خواهد داد.
كهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت حدود یك درصد از جمعیت و همین میزان از مساحت ایران را دارد.
9928/6110