۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰
کد خبر: 83224519
T T
۰ نفر
برپایی «بازارچه های روز» فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است

كرمانشاه- ایرنا- فرماندار كرمانشاه گفت: شهرداری می تواند در مقوله اقتصاد شهری برای ایجاد اشتغال از طریق ایجاد «بازارچه های روز» در مناطق مختلف شهر كرمانشاه با همكاری اتاق اصناف در رونق اشتغال سهیم باشد.

به گزارش ایرنا، فضل اله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای اشتغال كرمانشاه اظهار داشت: پیشنهاد می كنم اتاق اصناف كرمانشاه مشاوره ای در زمینه ایجاد اشتغال انتخاب كند تا از طریق آن در حوزه بازار و تجارت بتواند در ایجاد اشتغال خوب در شهر، سهم داشته باشد.
رنجبر افزود: حوزه معاونت برنامه ریزی شهرداری كرمانشاه و اتاق اصناف می توانند در زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان خدمات خوبی ارائه دهند و حوزه بازرگانی صنعت، معدن و تجارت در زمینه تجارت الكترونیكی می تواند یاری رسان باشد.
وی معتقد است، بستر فراهم است می توان از ظرفیت اداره كل فناوری اطلاعات استفاده كرد و كمیته های 2 جانبه و سه جانبه در این راستا تشكیل داد.
فرماندار كرمانشاه افزود: در اشتغال روستایی تاكنون 73 میلیارد تومان با 703 فرصت شغلی، پرداختی داشته ایم، در این حیطه قرار براین است سهمیه بندی شود و سهمیه شهرستان ها را به ما اعلام كنند تا براساس آن، دستگاه ها اقدام های لازم را به عمل آورند.
وی ادامه داد: جهاد كشاورزی در زمینه اشتغالزایی خوب عمل كرده و در تجزیه و تحلیلی كه صورت گرفته بیشترین زمینه های شغلی و جذب تسهیلات را جهاد كشاورزی به خود اختصاص داده و باید پرسید كه چرا دیگر بخش ها كم تر از این سهم تسهیلات استفاده كرده اند.
رنجبر با بیان اینكه این مقوله به معنای كم كاری برخی ارگان ها نیست، افزود: بدیهی است كه بخش های صنعتی بیشتر باید از این تسهیلات بهره مند شوند.
فرماندار كرمانشاه اظهار داشت: دستگاه هایی همانند فناوری اطلاعات، حوزه گردشگری و یا وزارت صمت باید برای كارهای خدماتی جذب بیشتری از این تسهیلات داشته باشند.
رنجبر اضافه كرد: باید در بخش خدمات و گردشگری و كارهای خدماتی تلاش و كوشش بیشتری در زمینه اشتغالزایی داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود 14 طرح اشتغالزایی در 2 بخش زلزله زده ماهیدشت و كوزران ادامه داد: از 506 پرونده تاكنون تسهیلات 84 پرونده با هفت میلیارد و 102 میلیون تومان پرداخت شده كه 126 نفر اشتغالزایی داشته است.
رنجبر تاكید كرد كه ماهیدشت و كوزران در بخش زلزله استعداد جذب تسهیلات 6 درصدی بدون درنظر گرفتن رسته های شغلی را دارند و هر طرحی كه بخواهد در این 2 بخش اجرا شود می تواند، از این تسهیلات استفاده كند كه تقاضا دارم دوستان برای این موضوع تلاش كنند و سرمایه گذاران و مراجعه كنندگان را راهنمایی كنند.
وی افزود: با وجود تاكیدهای متعدد، تنها نزدیك به 26 درصد ثبت سامانه رصد صورت گرفته و باید هر اشتغالی كه در بخش های مختلف ایجاد می شود در سامانه رصد ثبت شود.
رنجبر با تاكید براینكه وضعیت استان كرمانشاه در جذب تسهیلات اشتغال روستایی خوب بوده، ادامه داد: از همكاری همه بانك ها و دستگاه های اجرایی و بخشداری ها قدردانی می كنیم و امیدواریم كه اهتمامی كه در سال 97 بوده، برای سال 98 تداوم یابد و در این زمینه بحث تداوم مكانسیم نظارتی بسیار حائز اهمیت است.
فرماندار كرمانشاه ادامه داد: نباید نگاهمان تنها به ایجاد مشاغل كوچك باشد، كرمانشاه ظرفیت گردشگری بالایی دارد و می توانیم با ساماندهی اماكنی كه تحت عنوان اغذیه فروشی در محدوده تاق بستان و سایر اماكن تاریخی است مشاغل متعدد ایجاد كنیم.
وی با بیان اینكه در حوزه های هنری نیز بستر خوبی فراهم است، افزود: جذب تسهیلات حمایتی وضعیت مناسبی ندارد، ارگان هایی همچون كمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در حوزه شهرستان كرمانشاه باید در اشتغالزایی فعال باشند و باید آمارها را به آمار واقعی نزدیك كنند.
شهرستان كرمانشاه بیش از یك میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
7460/8066