۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83224612
T T
۰ نفر
فرهنگ مهارت آموزي نهادينه شود

انزلي - ايرنا - معاون پژوهش، برنامه ريزي و سنجش مهارت سازمان فني و حرفه اي بر لزوم افزايش و نهادينه شدن فرهنگ مهارت آموزي در كشور تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا رضا باجولوند روز چهارشنبه در جشنواره مهارت آموزي گردشگري گيلان در منطقه آزاد انزلي اظهار كرد: در دنياي امروز كشورهاي توسعه يافته علاوه بر اهميت دادن به آموزش، با ابزارهايي كه در اختيار دارند ، در صدد توسعه آن بر مي آيند.
وي با تاكيد بر لزوم نهادينه كردن فرهنگ مهارت آموزي در كشور افزود: بايد در كنار آموزش هاي علمي به مهارت آموزان، دانش آنها را نيز ارتقا داده و در كنار مهارت آموزي عملي بايد مهارت هاي فكري را هم داشته باشيم .
باجولوند با اشاره به همگام شدن آموزش هاي نظري با آموزش هاي عملي خاطر نشان كرد: كشورهاي توسعه يافته براي مهارت هايي كه به اشتغال منتهي مي شود؛ ارزش گذاري كرده اند و بايد با استفاده از افراد شاغل با تجربه ، مهارت هاي آنان را به نسل جوان امروزي منتقل كنيم .
وي برگزاري جشنواره هايي از اين دست را فرصتي مناسب براي انتقال تجارب و كسب مهارت هاي جديد دانست و تاكيد كرد: استعداديابي در محيط هاي جشنواره اي مي تواند خلاقيت و نوآوري را به دنبال داشته باشد و كارآفريني ها از همين جشنواره ها آغاز مي شود كه بايد به بهترين شكل ممكن از آن بهره جست.
معاون پژوهش، برنامه ريزي و سنجش مهارت سازمان فني و حرفه اي با تاكيد بر ضرورت برگزاري آموزش ها به صورت بومي و منطقه اي گفت: براي بهره وري مناسب از آموزش فني و حرفه اي بايد صنعت، آموزش عالي و آموزش و پرورش در كنار هم قرار گيرند تا نيروي كار ماهر به بازار معرفي شوند.
باجولوند برگزاري مسابقات مهارت را محلي براي نمايش مهارت ها و دانش ها عنوان و تصريح كرد: برگزاري كارگاه هاي تخصصي براي شناسايي ايده هاي برتر براي برنامه ريزي بر روي آن ايده ها يكي ديگر از اهداف اين جشنواره است تا بتوانيم با مهارت آموزي و كار آفريني نقش موثري در اشتغالزايي داشته باشيم .
به گزارش خبرنگار ايرنا ، جشنواره مهارت آموزي گردشگري با مشاركت ادارات كل ميراث فرهنگي و فني و حرفه اي گيلان در قالب برگزاري نمايشگاه صنايع دستي در 30 غرفه و با حضور بيش از يكصد هنرمند صنايع دستي استان در سالن همايش ها و نمايشگاهي سازمان منطقه آزاد انزلي آغاز شده و به مدت سه روز ادامه دارد .
در اين جشنواره از سامانه فروش اينترنتي محصولات صنايع دستي گيلان و سامانه برنامه ريزي آموزشي مراكز گردشگري استان نيز رونمايي شد .
7471 / 2007