مسئولان در رفع موانع سرمايه گذاري و اشتغال فرصت سوزي نكنند

شهركرد - ايرنا - استاندار چهارمحال و بختياري گفت: رفع موانع و تسهيلگري جذب سرمايه گذار در بخش توليد و اشتغالزايي دغدغه اصلي دولت دوازدهم است و مسئولان متولي در رفع موانع و صدور مجوز فرصت سوزي نكنند.

به گزارش ايرنا، اقبال عباسي روز چهارشنبه در جلسه مركز خدمات سرمايه گذاري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: اين مركز با هدف تسهيل سازي حضور سرمايه گذاران در استان تشكيل شده است و نياز به شتاب بخشي و تسريع در رفع موانع از سوي مسئولان متولي دارد.
وي ، سرمايه گذاري را يكي از پايه هاي اساسي رشد و توسعه هر منطقه دانست و اظهار داشت : با تشكيل مركز خدمات سرمايه گذاري در دولت تدبير و اميد ، اراده اي جدي براي جذب سرمايه گذار و تسهيل در امور كار سرمايه گذاري در حال پيگيري است.
عباسي ، از اعضاي مركز خدمات سرمايه گذاري اين استان خواست تا در صدور مجوز به قانون استناد كنند و معطل برخي بخشنامه و مصوبات داخلي دست و پاگير سليقه اي محلي نباشند.
مديركل امور اقتصادي و دارايي چهارمحال و بختياري، نيز سرعت بخشي در احداث پالايشگاه 150 هزار ليتري، مشروط دريافت فرايند مجوزهاي قانوني زيست محيطي از اوايل سال آينده را خواستار شد.
تهمتن عبدالهي ، از اختصاص 296 هكتار زمين براي ساخت پالايشگاه نفت زاگرس در اين استان در محوطه كارگاهي روستاهاي شوراب كبير ، صغير و محمد آباد شهرستان سامان خبر داد و گفت: با بررسي انجام شده و رفع معارض، در حال حاضر اين وسعت زمين به 120 هكتار كاهش يافته است.
وي افزود : ساخت پالايشگاه نفت زاگرس در كارگروه امور زيربنايي اين استان در سالهاي گذشته به تصويب رسيد و در صورت رفع مشكلات زيست محيطي و تمديد تخصيص زمين ، عمليات ساخت اين طرح از سال آينده آغاز خواهد شد.
مديركل امور اقتصادي و دارايي چهارمحال و بختياري گفت: اين طرح با سرمايه گذاري يك ميليارد دلاري و با مشاركت شركت خارجي كشور چين، از طريق شركت هاي نفت، شركت سرمايه گذار بخش خصوصي با پيگيري اداره كل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري در دست بررسي و انجام است.
وي افزود : مواد اوليه مورد نياز اين پالايشگاه، از خط لوله نفت خامي كه از استان چهارمحال و بختياري عبور مي كند، تامين و محصولاتي از جمله بنزين ، گازوئيل، گاز مايع، نفت سفيد و نفت كوره را توليد خواهد كرد.
عبدالهي تصريح كرد : با احداث و تكميل اين طرح، زمينه اشتغال مستقيم 650 نفر و امكان احداث چندين صنايع توليدي و فرآوري پايين دستي نيز امكان پذير است.
وي، از تامين 45 ليتر آب در ثانيه از پساب فاضلاب شهر سامان براي مصارف صنعتي اين طرح خبر داد و گفت : با توجه به گذر خطوط نفت خام از مجاور اين طرح ملي ، خوراك اين پالايشگاه با كمترين هزينه وارد مدار توليد خواهد شد.
به گزارش ايرنا، در اين نشست، موافقت اصولي تنها متقاضي ساخت مجتمع سياحتي، تفريحي 63هكتاري در شمال شهر شهركرد بدليل كُندي فرايند ساخت باطل و براي بررسي بيشتر و فراخوان به اداره متولي سپرده شد.
6199/2097